SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki
Kod przedmiotu 09.1-WNS-RzK-D-JON
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Beata Brzozowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2

Zakres tematyczny

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, resocjalizacji i kryminologii oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: wybrane zagadnienia dot. teorii kryminologicznych i zachowań przestępczych, ochrona danych osobowych, cyberbezpieczeństwo i cyberprzestępczość. 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Literatura podstawowa

  1. Schritte neu 4 i 5, S. Hilpert, D. Niebisch, A. Pude, F. Specht, M. Reimann, A. Tomaszewski wyd. Hueber Verlag, 2017
  2. Schritte international im Beruf, Kommunikation am Arbeitsplatz, Jotzo S., Loibl B., Bosch G., Müller A., Baum W., Haas U., Hueber Verlag, 2014
  3. Aktuelle Lesetexte aus Wirtschaft und Beruf, Heuer W., Schober E., Baum W., Hass U., Pepe R., , Hueber Verlag, 2014
  4. Politik und Recht auf Deutsch, S. Kołsut, wyd. poltext, 2000.

Literatura uzupełniająca

1. DW Deutsch lernen – strona internetowa – wybrane teksty

2. Repetytorium leksykalne, wyd, Edgar

3. Praktyczna gramatyka języka niemieckiego, Dreyer, Schmitt, wyd. Verlag für Deutsch rea, 1996.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 04-02-2024 20:50)