SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium magisterskie II |
Kod przedmiotu | 05.0-WNS-RzK-D-SMG2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie |
Pogłębienie wiedzy z wybranego obszaru oraz znajomości struktury pracy naukowej. Przygotowanie do opracowania pracy dyplomowej oraz procesu badawczego.
Wiedza i umiejętności pedagogiczne z zakresu studiów pierwszego stopnia, szczególnie z wybranej/wybranych i studiowanych specjalności. Znajomość metodologii badań pedagogicznych.
Ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium. Ustalenie tematu pracy oraz celów badań. Analiza i prezentacja problemu na podstawie dobranej literatury. Przygotowanie teoretycznych i metodologicznych podstaw tekstu naukowego z wybranego zakresu. Przygotowanie tekstu naukowego.
Seminarium, praca z grupą, praca indywidualna, praca z tekstem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z seminarium – sukcesywne wykonywanie zadań związanych z projektem pracy magisterskiej wyznaczane z promotorem na poszczególnych etapach seminarium
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, 3.
Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1993, 1994, 1996.
Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Zielona Góra 2006.
Kubinowski D., Idiomatyczność, synergia, emergencja. Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku, Lublin 2013.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.
Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008.
Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
Dostosowana do podejmowanej przez studentów problematyki prac dyplomowych. Literatura w języku polskim i obcym.
Każdorazowo przedstawiana i sugerowana studentom.
Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.
Zmodyfikowane przez dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 06-02-2024 18:43)