SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy edukacji społecznej dla służb mundurowych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy edukacji społecznej dla służb mundurowych
Kod przedmiotu 05.9-WNS-RzK-D-PESSM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Korlak-Łukasiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Popularyzacja wiedzy z zakresu funkcjonowania współczesnych systemów społecznych, ekonomicznych, prawnych, a także pobudzanie studentów będących członkami społeczności lokalnych do rozwoju, aktywności społecznej, działania dla dobra wspólnego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu pedagogiki.

Zakres tematyczny

  1. Edukacja środowiskowa – jej rola w procesie organizowania społeczności lokalnej.
  2. Rola jednostki w edukacji środowiskowej. Lider, animator, kontestator, konsument.
  3. Przestrzenie zagrożenia rozwoju edukacji lokalnej i wspólnoty lokalnej: bieda, bezrobocie, przestępczość, problemy i potrzeby mieszkańców.
  4. Patologie i zagrożenia w relacjach człowiek-środowisko, źródła i skutki.
  5. Rola służb mundurowych w edukacji środowiskowej.
  6. Rola edukacyjna i uspołeczniająca policji w Polsce we współczesnych uwarunkowaniach.
  7. Streetworking jako nowa forma interwencji i pracy z osobami wykluczonymi społecznie.

Metody kształcenia

Wykład interaktywny.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady:

Wykłady kończą się zaliczeniem z oceną. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest test pisemny lub ustny (w zależności od prowadzącego wykłady) z zagadnień programowych wykładów opracowanych w formie pytań. Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi na pytania.

Skala ocen w teście:

94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2

Ocena końcowa jest oceną w wykładu.

Studenci, którzy mają przyznaną Indywidualną Organizację Studiów są zobowiązani nawiązać kontakt z prowadzącym zajęcia najpóźniej przed rozpoczęciem trzecich zajęć. Mogą uczestniczyć w zajęciach z różnymi grupami. Muszą wykonać te same zadania, które prowadzący zada grupie.

Literatura podstawowa

  1. A. Bańka, Społeczna psychologia środowiskowa, Warszawa 2002.
  2. R. J. Chaskin, P. Brown, S. Venkatesh, A. Vidal, Budowanie potencjału społeczności lokalnej. W: T. Kaźmierczak [red.], Zmiana w społeczności lokalnej, Warszawa 2007.
  3. B. Jałowiecki, W. Łukowski (red.), Społeczności lokalne. Teraźniejszość i przyszłość, Warszawa 2006.
  4. E. Kurantowicz, O uczących się społecznościach, Wrocław 2007.

Literatura uzupełniająca

brak

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 04-02-2024 19:53)