SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Patologie społeczne |
Kod przedmiotu | 05.9-WNS-RzK-D-PS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat patologii, jej społecznymi konsekwencjami oraz profilaktyką i terapią patologii społecznych. Nauka posługiwania się sposobami przeciwdziałania patologiom, oraz korzystania z zasobów i metod resocjalizacyjno-wychowawczych.
Wiedza z zakresu nauk społecznych.
Ćwiczenia:
Ćwiczenia – praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, praca z tekstem, burza mózgów, projekt.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć, ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć, ocena bieżącego przygotowania na zajęcia, ocena z pracy kontrolnej (kolokwium). Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.
Ocena końcowa:
Ocenę końcową stanowi ocena z ćwiczeń.
Dozwolona liczba nieobecności na zajęciach: 1. Kolejne nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach po umówieniu się z prowadzącym zajęcia co do zakresu materiału i sposobu jego zaliczenia.
Studenci, którzy mają przyznaną Indywidualną Organizację Studiów są zobowiązani nawiązać kontakt z prowadzącym zajęcia najpóźniej przed rozpoczęciem trzecich zajęć. Mogą uczestniczyć w zajęciach z różnymi grupami. Muszą wykonać te same zadania, które prowadzący zada grupie.
Jędrzejko M.Z., Rosik B.O., Kowalski M.(2015), Uzależnienia behawioralne, Wydawnictwo Aspro.
Pospiszyl I. (2009), Patologie społeczne, Warszawa.
Pyżalski J. (2012) Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”
Sobolewska-Mellibruda Z., Mellibruda J. (2013) Integracyjna psychoterapia uzależnień Teoria i praktyka, IPZ PTP, Warszawa.
SołtysiakT. (2007), Mali żebracy : (niektóre etiologiczne i objawowe aspekty oraz skutki zjawiska) W: Zjawiska patologiczne wśród młodzieży i możliwości przeciwdziałań / pod red. Teresy Sołtysiak i Małgorzaty Kowalczyk- Jamnickiej, Bydgoszcz : Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego.
brak
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 04-02-2024 19:35)