SylabUZ

Generate PDF for this page

Interpersonal Training - course description

General information
Course name Interpersonal Training
Course ID 05.9-WP-RzK-TiP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Szumigraj
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania własnych i innych osób, pogłębienie umiejętności wyrażania myśli i uczuć, nabycie podstawowej wiedzy na temat własnych granic psychologicznych, nabycie  umiejętności rozwiązywania konfliktów, współpracy, podejmowania odpowiedzialności i decydowania, zintegrowanie się z grupą studencką.

 

Prerequisites

Podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji, gotowość do zaangażowania się w dyskusję grupową i otwartość pozwalająca na pracę w grupie oraz dzielenie się własnym społecznym doświadczeniem.

 

Scope

W ramach laboratorium:

  • Rozwój kompetencji interpersonalnych -ja w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi.
  • Komunikacja werbalną i niewerbalna.
  • Bariery w komunikacji i umiejętność ich przepracowania.
  • Dynamika procesów grupowych
  • identyfikacja ról grupowych;
  • Styl komunikacji i zachowania w grupie;
  • skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów -
  • umiejętność odbierania i wyrażania emocji;
  • zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie.
  • Ochrona granic psychologicznych,
  • elementy treningu asertywności.
  • Aktywne słuchanie.

Teaching methods

Warsztat grupowy, dyskusja grupowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria– na ocenę składa się aktywność na zajęciach oraz obecność.

Recommended reading

  1. Jedliński K. (red.), trening interpersonalny, Wyd WAB, 2011.

  2. Oyster C.K, Grupy, Zysk i S-ka, 2002.

  3. Kulik R., Trening interpersonalny. Proces grupowy w praktyce trenerskiej, ENETEIA, 2021.

Further reading

Kozak A., Proces grupowy. Poradnik dla nauczycieli, trenerów i wykładowców. Onepress 2014.

Notes


Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 25-03-2024 15:35)