SylabUZ

Generate PDF for this page

Interpersonal training in work with socially maladjusted youth - course description

General information
Course name Interpersonal training in work with socially maladjusted youth
Course ID 05.9-WP-RzK-TIPMNS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Monika Kaczmarczyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, pogłębienie umiejętności pracy z nimi, nabycie podstawowej wiedzy na temat poprawy jakości relacji międzyludzkich.

Metody oparte na relacji z wychowawcą.

Metody oparte na relacji z sytuacją wychowawczą.

Metody oparte na relacji z grupą.

Metody oparte na relacji z kulturą.

Metody oparte na relacji terapeutycznej.

Treningi umiejętności społecznych i psychologicznych.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji, gotowość do zaangażowania się w dyskusję grupową i otwartość pozwalająca na pracę w grupie oraz dzielenie się własnym społecznym doświadczeniem.

Scope

W ramach laboratorium:

Rozwój kompetencji interpersonalnych

-człowiek w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich przepracowania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza stylów komunikacji i zachowania w grupie; skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Ochrona granic psychologicznych, elementy treningu asertywności. Aktywne słuchanie.

 

Teaching methods

Warsztat grupowy, dyskusja grupowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo w laboratoriach oraz obecność.

Recommended reading

  1. Kozak A., Proces grupowy. Poradnik dla nauczycieli, trenerów i wykładowców. Onepress 2014.

  2. Praca z nastolatkami i młodymi dorosłymi - współczesne podejście psychodynamiczne, Oficyna Ingenium 2017.

  3. Paszkiewicz A., Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej, DIFIN, 2016.

Further reading

  1. Lasota A., Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci, DIFIN 2021.

  2. Jedliński k. (red.), Trening interpersonalny, wyd WAB, 2011. 

  3. Kulik R., Trening interpersonalny. Proces grupowy w praktyce trenerskiej, ENETEIA, 2021.

Notes


Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 25-03-2024 15:39)