SylabUZ
Course name | Interpersonal training in work with socially maladjusted youth |
Course ID | 05.9-WP-RzK-TIPMNS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, pogłębienie umiejętności pracy z nimi, nabycie podstawowej wiedzy na temat poprawy jakości relacji międzyludzkich.
Metody oparte na relacji z wychowawcą.
Metody oparte na relacji z sytuacją wychowawczą.
Metody oparte na relacji z grupą.
Metody oparte na relacji z kulturą.
Metody oparte na relacji terapeutycznej.
Treningi umiejętności społecznych i psychologicznych.
Podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji, gotowość do zaangażowania się w dyskusję grupową i otwartość pozwalająca na pracę w grupie oraz dzielenie się własnym społecznym doświadczeniem.
W ramach laboratorium:
Rozwój kompetencji interpersonalnych
-człowiek w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich przepracowania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza stylów komunikacji i zachowania w grupie; skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Ochrona granic psychologicznych, elementy treningu asertywności. Aktywne słuchanie.
Warsztat grupowy, dyskusja grupowa
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywne uczestnictwo w laboratoriach oraz obecność.
Kozak A., Proces grupowy. Poradnik dla nauczycieli, trenerów i wykładowców. Onepress 2014.
Praca z nastolatkami i młodymi dorosłymi - współczesne podejście psychodynamiczne, Oficyna Ingenium 2017.
Paszkiewicz A., Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej, DIFIN, 2016.
Lasota A., Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci, DIFIN 2021.
Jedliński k. (red.), Trening interpersonalny, wyd WAB, 2011.
Kulik R., Trening interpersonalny. Proces grupowy w praktyce trenerskiej, ENETEIA, 2021.
Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 25-03-2024 15:39)