SylabUZ
Course name | Psychology of education and learning |
Course ID | 05.8-WP-RzK-PWU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych procesów psychologicznych związanych z procesem wychowania z uwzględnieniem szeroko rozumianego kontekstu społecznego oraz poznawczego
Student powinien zdefiniować i opisać zjawiska z zakresu psychologii ogólnej oraz psychologii rozwojowej
Cele i zakres psychologii uczenia się i wychowawczej. Poznanie społeczne i samopoznanie. Rozwój społeczny człowieka i jego konsekwencje dla wychowania. Kształtowanie i zmiana postaw. Rola autorytetu w procesie wychowania. Teoria społecznego uczenia się. Transmisje wpływu wychowawczego. Metody wychowawcze – rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym. Uwewnętrznianie norm i rozwój moralny dziecka. Różnice indywidualne w edukacji i wychowaniu. Mechanizmy wychowania w szkole i rodzinie. Podstawy uczenia się - podstawowe funkcje psychiczne. Mechanizmy uczenia się . Potrzeby rozwojowe w uczenie się.
dyskusja, praca projektowa. praca grupowa
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie ćwiczeń uzyska student oceniony pozytywnie ze względów merytorycznych na każdym z ćwiczeń oraz uzyska pozytywna ocenę z testu( 65%) i przygotuje projekt
Oceną końcową będzie średnia z ocen cząstkowych
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, Warszawa 2002.
Mietzel G. Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002
Strelau J., Psychologia podręcznik akademicki – psychologia wychowawcza, T. III, Warszawa, 2000, s. 821-844.
Każdorazowo ustalana przez osobę prowadzącą
Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 07-04-2024 12:44)