SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology of education and learning - course description

General information
Course name Psychology of education and learning
Course ID 05.8-WP-RzK-PWU
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych procesów psychologicznych związanych z procesem wychowania z uwzględnieniem szeroko rozumianego kontekstu społecznego oraz poznawczego

Prerequisites

Student powinien zdefiniować i opisać zjawiska z zakresu psychologii ogólnej oraz psychologii rozwojowej

Scope

Cele i zakres psychologii uczenia się i wychowawczej. Poznanie społeczne i samopoznanie. Rozwój społeczny człowieka i jego konsekwencje dla wychowania. Kształtowanie i zmiana postaw. Rola autorytetu w procesie wychowania. Teoria społecznego uczenia się. Transmisje wpływu wychowawczego. Metody wychowawcze – rola kary, nagrody i modelowania w procesie wychowawczym. Uwewnętrznianie norm i rozwój moralny dziecka. Różnice indywidualne w edukacji  i wychowaniu. Mechanizmy wychowania w szkole i rodzinie. Podstawy uczenia się - podstawowe funkcje psychiczne. Mechanizmy uczenia się . Potrzeby rozwojowe w uczenie się.

 

Teaching methods

dyskusja, praca projektowa. praca grupowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ćwiczeń uzyska student oceniony pozytywnie ze względów merytorycznych na każdym z ćwiczeń oraz uzyska pozytywna ocenę z testu( 65%)  i przygotuje projekt 

Oceną końcową będzie średnia z ocen cząstkowych

 

Recommended reading

  1. Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, Warszawa 2002.

  2. Mietzel G. Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002

  3. Strelau J., Psychologia podręcznik akademicki – psychologia wychowawcza, T. III, Warszawa, 2000, s. 821-844.

Further reading

Każdorazowo ustalana przez osobę prowadzącą

Notes


Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 07-04-2024 12:44)