SylabUZ

Generate PDF for this page

Information technology in the work of the rehabilitation educator - course description

General information
Course name Information technology in the work of the rehabilitation educator
Course ID 05.9-WP-RzK-TIPWR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jacek Jędryczkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 30 2 Credit with grade

Aim of the course

  • opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych metod i środków oddziaływań oraz narzędzi,
  • ukształtowanie umiejętności skutecznego korzystania z narzędzi ICT w pracy naukowej i zawodowej,
  • ukształtowanie postaw: legalnego, bezpiecznego, etycznego i refleksyjnego posługiwania się ICT w pracy wychowawcy resocjalizacyjnego.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym oraz narzędziach ICT (zakres szkoły średniej).

 

Scope

  • TI/ ICT – ustalenia terminologiczne,
  • zagadnienia: budowa i zasada działania komputera oraz urządzeń peryferyjnych; bezpieczeństwo systemu operacyjnego i danych; alternatywne systemy operacyjne; lokalna sieć komputerowa; bazy danych; połączenia proxy (UZ); przestrzeganie prawa autorskiego; legalne korzystanie aplikacji i Internetu,
  • edytor tekstu - formatowanie dokumentów zgodnie z wymogami,
  • arkusz kalkulacyjny- możliwości oraz podstawowe zastosowania,
  • multimedia – definicje, narzędzia i realizacja,
  • aplikacje w chmurze – przegląd, możliwości oraz zastosowania,
  • projektowanie i realizacja witryny internetowej (CMS).

 

Teaching methods

  • wykład konwersatoryjny i problemowy z zastosowaniem narzędzi online i symulacji;
  • pokaz, demonstracja (np. z zastosowaniem narzędzi do prezentacji pulpitu nauczyciela lub studenta pozostałym odbiorcom w pracowni komputerowej);
  • ćwiczenia audytoryjne: dyskusja, metoda projektów (projekt praktyczny), rozwiazywanie zadań, dyskusja;
  • ćwiczenia laboratoryjne: analiza, projektowanie i realizacja dokumentów elektronicznych;
  • praca z książką lub kursem multimedialnym (na platformie i stronie internetowej przedmiotu);
  • zajęcia zdalnie (e-learning oraz blended learning) - korzystanie z systemu Google (Classroomy) oraz multimedialnych kursów online prowadzącego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.

Recommended reading

  1. Jędryczkowski J., Strona przedmiotu "technologie informacyjne": https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html (po wybraniu nazwy przedmiotu oraz grupy), 2024.
  2. Jędryczkowski J., Kanał YouTube "JJ Kursy": https://www.youtube.com/c/JJKursy/videos, 2024.
  3. Habraken J., Microsoft Office 365 Inside Out, wyd. Pearson Education, USA 2021.
  4. Official Google Blog (2023), https://blog.google/, 2024.
  5. Official Microsoft Blog (2023), https://blogs.microsoft.com/, 2024.

Further reading

  1. Bhanot R., Educational Development Through Information and Communications Technology, wyd. Routledge, Londyn 2017.
  2. Jędryczkowski J., Publikacje: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/publikacje.htm

 

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w Classroomie.

 


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 08-04-2024 16:20)