SylabUZ
Course name | English 3 |
Course ID | 09.0-WP-RzK-JA3 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Opis poziomu biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+
Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, resocjalizacji i kryminologii oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: metody resocjalizacji, przestępczość nieletnich, praca w instytucjach ochronnych, prewencyjnych i wymiarze sprawiedliwości, rozmowa kwalifikacyjna, korespondencja formalna.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 5 komponentów: czytania, pisania, słuchania, mówienia i gramatyki.
Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:
50 – 65 % - dostateczny
66 – 75 % - dostateczny plus
76 – 84 % - dobry
85 – 91 % - dobry plus
92 – 100 % - bardzo dobry
Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z egzaminu.
Daum E.L., Dooley J., Career Paths Criminology, Express Publishing, 2020
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
https://learnenglish.britishcouncil.org
Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 29-03-2024 09:11)