SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Multimedialne technologie w pracy resocjalizacyjnej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Multimedialne technologie w pracy resocjalizacyjnej
Kod przedmiotu 11.3-WP-RzK-MTwPR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jarosław Wagner
  • dr Jacek Jędryczkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się multimediami w pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu informatyki / technologii informacyjnych – zakres szkoły średniej.

Zakres tematyczny

  • multimedia i ich oddziaływanie,
  • zagrożenia medialne medialne,
  • fotografia cyfrowa (typy plików i obróbka grafiki rastrowej).
  • obróbka i montaż dźwięku.
  • filmowanie i montaż filmów wideo.
  • realizacja sieciowych prezentacji multimedialnych.
  • projektowanie i realizacja multimedialnych witryn internetowych.

Metody kształcenia

  • wykład konwersatoryjny i problemowy z zastosowaniem narzędzi online i symulacji;
  • pokaz, demonstracja (np. z zastosowaniem narzędzi do prezentacji pulpitu nauczyciela lub studenta pozostałym odbiorcom w pracowni komputerowej);
  • ćwiczenia audytoryjne: dyskusja, metoda projektów (projekt praktyczny), rozwiazywanie zadań, dyskusja;
  • ćwiczenia laboratoryjne: analiza, projektowanie i realizacja dokumentów elektronicznych;
  • praca z książką lub kursem multimedialnym (na platformie i stronie internetowej przedmiotu);
  • zajęcia zdalnie (e-learning oraz blended learning) - korzystanie z systemu Google (Classroomy) oraz multimedialnych kursów online prowadzącego.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.

Literatura podstawowa

  1. Jędryczkowski J., Strona przedmiotu: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html (po wybraniu nazwy przedmiotu oraz grupy), 2024.
  2. Jędryczkowski J., Kanał YouTube "JJ Kursy": https://www.youtube.com/c/JJKursy/videos, 2024.
  3. Habraken J., Microsoft Office 365 Inside Out, wyd. Pearson Education, USA 2021.
  4. Official Google Blog (2023), https://blog.google/, 2024.
  5. Official Microsoft Blog (2023), https://blogs.microsoft.com/, 2024.

Literatura uzupełniająca

  1. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  2. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 08-04-2024 16:53)