SylabUZ
Course name | Coaching in social rehabilitation |
Course ID | 05.9-WP-RzK-CwR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zajęcia mają na celu ukazanie słuchaczom znaczenia indywidualnego i zespołowego coachingu, wykorzystania technik coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej w szkole i innych placówkach oświatowych. Uczestnicy zapoznają się z różnymi stylami, odmianami i podejściami stosowanymi w coachingu.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej.
Wprowadzenie do coachingu
2. Trening umiejętności społecznych
3. Coaching w praktyce
Metody aktywizujące (burza mózgów, drzewo decyzyjne,); wykład podający.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – zaliczenie w formie przeprowadzonej przez studenta rozmowy coachingowej. W ocenie rozmowy brane są pod uwagę następujące elementy: wybór i uzasadnienie sposobu rozmowy coachingowej, przeprowadzenie rozmowy zgodnie z etapami wybranego sposoby rozmowy coachingowej (ustalenie celu, zastanej sytuacji, opcji, działań). Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie średniej arytmetycznej ocen cząstkowych uzyskanych z prowadzonej rozmowy coachingowej (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa M. Sidor-Rządkowska; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2021
Kompendium wiedzy coacha : od teorii do praktyki; red. L. Wildflower, Leni; Brenna D.; Wyd. Co&Me publishing; Warszawa 2018
Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.
Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? Radłowski, Grzegorz; Wydawnictwo Naukowe PWN; Warszawa 2022.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 23-03-2024 22:10)