SylabUZ

Generate PDF for this page

Coaching in social rehabilitation - course description

General information
Course name Coaching in social rehabilitation
Course ID 05.9-WP-RzK-CwR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

 Zajęcia mają na celu ukazanie słuchaczom znaczenia indywidualnego i zespołowego coachingu, wykorzystania technik coachingowych w pracy edukacyjnej i wychowawczej w szkole i innych placówkach oświatowych. Uczestnicy zapoznają się z różnymi stylami, odmianami i podejściami stosowanymi w coachingu.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej.

Scope

Wprowadzenie do coachingu

  • istota coachingu – ważne pojęcia, cele, zadania, funkcje
  • psychologiczne podstawy coachingu
  • cechy osobowościowe i kompetencje coacha
  • korzyści wynikające z coachingu
  • instytucje wspierające pracę
  • kodeks etyczny i postawa coacha

2. Trening umiejętności społecznych

  • autoprezentacja i kształtowanie własnego wizerunku
  • aktywne słuchanie, okazywanie empatii, zdolność współdziałania w zespole
  • rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
  • konstruktywne komunikowanie własnych emocji i potrzeb
  • wywieranie pożądanego wpływu na innych ludzi
  • kreatywność i rozwiązywanie problemów w coachingu.

3. Coaching w praktyce

  • proces i struktura coachingu
  • organizacja procesu coachingowego
  • rozpoznawanie potrzeb klienta
  • techniki i narzędzia w coachingu
  • dokumentowanie zmian w przebiegu coachingu
  • coaching grupowy i strategiczny
  • coachingowy model przywództwa – podnoszenie jakości pracy szkoły

Teaching methods

Metody aktywizujące (burza mózgów, drzewo decyzyjne,); wykład podający. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład – zaliczenie w formie przeprowadzonej przez studenta rozmowy coachingowej.   W ocenie rozmowy brane są pod uwagę następujące elementy: wybór i uzasadnienie sposobu rozmowy coachingowej, przeprowadzenie rozmowy zgodnie z etapami wybranego sposoby rozmowy coachingowej (ustalenie celu, zastanej sytuacji, opcji, działań). Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie średniej arytmetycznej ocen cząstkowych uzyskanych z prowadzonej rozmowy coachingowej (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa M. Sidor-Rządkowska; Wyd. Wolters Kluwer; Warszawa 2021

Kompendium wiedzy coacha : od teorii do praktyki; red. L. Wildflower, Leni; Brenna D.; Wyd. Co&Me publishing; Warszawa 2018

Grela J., Szewczak R., Bloch M. (20017). Coaching grupowy. Słowa i Myśli.

Further reading

Sztuka feedbacku : jak korzystać z potencjału informacji zwrotnej? Radłowski, GrzegorzWydawnictwo Naukowe PWN; Warszawa 2022.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 23-03-2024 22:10)