SylabUZ
Course name | Designing training in social rehabilitation |
Course ID | 05.9-WP-RzK-PSwR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego.
Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się, podstawy dydaktyki ogólnej
Kompetencje trenera- szkoleniowca
Style myślenia i uczenia się dorosłych
Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych
Cykl Kolba
Metoda 4 Mat
Walt Disney w procesie szkoleniowym
Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych
Icebreaker w szkoleniach
Rewaluacja procesu szkoleniowego
wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – zaliczenie przeprowadzane jest na podstawie projektu szkolenia. W ocenie uwzględnia się takie obszary jak: analiza potrzeb szkoleniowych, wybór i uzasadnienie metody prowadzenia szkolenia, rodzaj i ilość zastosowanych metod aktywizujących, struktura szkolenia. Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej z wykładów (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)
Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej.
Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu
Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.
Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow
Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006
Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010
Filipowicz, Grzegorz : Zarządzanie kompetencjami : perspektywa firmowa i osobista. - Wyd. 2 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016
The role of interpersonal communication in education, 2020, Anita Famuła-Jurczak , Miroslav Gejdos , Andrzej Kobiałka , Rocznik Lubuski: Edukacja jako przestrzeń zmian, t. 46, cz. 1, 175--190
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 23-03-2024 22:13)