SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching practice II - course description

General information
Course name Teaching practice II
Course ID 05.1-WP-RzK-PraP2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 120 8 120 8 Credit with grade

Aim of the course

Celem praktyki jest zdobycie doświadczenia związanego z pracą  wychowawczą nauczyciela 

Prerequisites

Zaliczenie z praktyki pedagogicznej I

Scope

Zadania wychowawcze realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty;

Sposób funkcjonowania oraz organizację pracy wychowawczej szkoły lub placówki systemu oświaty; Rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.  

Teaching methods

zajęcia praktyczne, obserwacja 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny od nauczyciela opiekuna praktyki oraz dopełnienie formalności związanych z dostarczeniem do Koordynatora praktyki kompletu dokumentów.

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej  z  praktyki

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Recommended reading

Być (nie)zwykłym wychowawcą : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz szkól ponadpodstawowych / Anna Konarzewska. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2019

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Kraków : Impuls, 2018

Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli Jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię / Elżbieta Drygas. - Poznań : Wydawnictwo Publicat,  2014

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 23-03-2024 22:14)