SylabUZ
Course name | Diploma seminar I |
Course ID | 05.0-WP-RzK-SEM1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Resocjalizacja z kryminologią |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Seminar | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ramach seminarium dyplomowego. Przygotowanie do dokonywania wyboru literatury przedmiotu, pracy ze źródłami i literaturą naukową. Przygotowanie do redagowania tekstów naukowych.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, resocjalizacji, w tym diagnozy resocjalizacyjnej oraz z zakresu kryminologii
Inspiracje dotyczące wyboru tematu opracowania i przedmiotu badań w obszarze pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej oraz kryminologii.
Teoretyczne uzasadnianie problemów badawczych. Społeczno – pedagogiczna waga problemu na tle innych zjawisk w przestrzeni resocjalizacyjnej oraz dotyczących przestępczości.
Znaczenie osobistych zainteresowań poznawczych, doświadczeń życiowych i wcześniejszych obserwacji w ustalaniu tematyki badań.
Przegląd źródeł i literatury naukowej w odniesieniu do wybranej tematyki badań, ocena przydatności źródeł i ich selekcja.
Analiza wyników badań dostępnych w piśmiennictwie naukowym w odniesieniu do przyjętego tematu badań i problemów badawczych.
Kwerendy, ich rodzaje i możliwości wykorzystania w pracy naukowej.
Język i styl pracy naukowej. Praca z tekstem naukowym, redagowanie i układ tekstu. Rodzaje przypisów i ich stosowanie.
Struktura opracowania. Przygotowanie planu pracy.
Etyka w pracy naukowej. Plagiat jako przejaw nieuczciwości. System antyplagiatowy.
Wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, praca z materiałem źródłowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Ocenie podlegają: koncepcja pracy licencjackiej, w szczególności odwołania do literatury przedmiotu, projekt struktury pracy. Oceniany jest także udział studenta w dyskusji, wypowiedzi ustne.
1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.
2. Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, Warszawa 2009.
3.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.
5. Literatura przedmiotu związana z wybraną tematyką
1. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
3. Frankfort-Nachmias Ch. i Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.
4. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia – metodyka – ewaluacja, Lublin 2010.
-
Modified by dr Ernest Magda (last modification: 01-04-2024 17:55)