SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar I - course description

General information
Course name Diploma seminar I
Course ID 05.0-WP-RzK-SEM1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Resocjalizacja z kryminologią
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ernest Magda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ramach seminarium dyplomowego. Przygotowanie do dokonywania wyboru literatury przedmiotu, pracy ze źródłami i literaturą naukową. Przygotowanie do redagowania tekstów naukowych.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, resocjalizacji, w tym diagnozy resocjalizacyjnej oraz z zakresu kryminologii

Scope

Inspiracje dotyczące wyboru tematu opracowania i przedmiotu badań w obszarze pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej oraz kryminologii.

Teoretyczne uzasadnianie problemów badawczych. Społeczno – pedagogiczna waga problemu na tle innych zjawisk w przestrzeni resocjalizacyjnej oraz dotyczących przestępczości.

Znaczenie osobistych zainteresowań poznawczych, doświadczeń życiowych i wcześniejszych obserwacji w ustalaniu tematyki badań.

Przegląd źródeł i literatury naukowej w odniesieniu do wybranej tematyki badań, ocena przydatności źródeł i ich selekcja.

Analiza wyników badań dostępnych w piśmiennictwie naukowym w odniesieniu do przyjętego tematu badań i problemów badawczych.

Kwerendy, ich rodzaje i możliwości wykorzystania w pracy naukowej.

Język i styl pracy naukowej. Praca z tekstem naukowym, redagowanie i układ tekstu. Rodzaje przypisów i ich stosowanie.

Struktura opracowania. Przygotowanie planu pracy.

Etyka w pracy naukowej. Plagiat jako przejaw nieuczciwości. System antyplagiatowy.

Teaching methods

Wykład problemowy, dyskusja, praca z tekstem, praca z materiałem źródłowym.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną. Ocenie podlegają: koncepcja pracy licencjackiej, w szczególności odwołania do literatury przedmiotu, projekt struktury pracy. Oceniany  jest także udział studenta w dyskusji, wypowiedzi ustne.

Recommended reading

1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.

2. Wysocka E., Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym, Warszawa 2009.

3.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.

4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

5. Literatura przedmiotu związana z wybraną tematyką

Further reading

1. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

3. Frankfort-Nachmias Ch. i Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

4. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia – metodyka – ewaluacja, Lublin 2010.

Notes

-


Modified by dr Ernest Magda (last modification: 01-04-2024 17:55)