SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budowanie kultury inkluzyjnej |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-BKI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Cel przedmiotu
Podstawy wiedzy z zakresu pedagogiki integracyjnej i edukacji włączającej - uzyskane w dotychczasowym przebiegu studiów
Problematyka wykładów:
Problematyka ćwiczeń:
wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład z prezentacją, analiza teksstu z dyskusją, metoda projektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest:
wykłady - ocena z kolokwium zaliczeniowego
Zasada przeliczania punktów:
94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2,
ćwiczenia - średnia arytmetyczna ocen cząstkowych projektów
Dopuszczalna liczba nieobecności - 3; wymagane zgłoszenie się na konsultacje.
Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen zaliczenia wykładów i ćwiczeń
1. Banach I.: Od integracji do inkluzji. O problemach integracji społecznej osób niepełnosprawnych. Zielona Góra 2014.
2. Booth T., Ainscow M.: Index for inclusion. A guide to school development led by inclusive values. Cambridge Index for Inclusion Network 2017.
3. Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Oprac. wydania polskiego: D. Wiszejko-Wierzbicka, A. Białek, K. Sikko. Warszawa 2011.
4. Sadowska S.: Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych. Toruń 2005.
5. Sipowicz K., Pietras T.: Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Wrocław 2017.
1. Edukacja inkluzyjna. Bogactwo form i treści. Red. T. Zacharuk, E. Jówko. Siedlce 2017.
2. Inkluzja edukacyjna : idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej. Red. Z. Gajdzica, M. Bełza. Katowice 2016.
3. Możliwości i ograniczenia edukacji inkluzyjnej. Egzemplifikacje. Red. T. Zacharuk, L. Pytka. Siedlce 2018.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 08-04-2024 11:52)