SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy neurologii i psychiatrii dziecięcej - course description

General information
Course name Podstawy neurologii i psychiatrii dziecięcej
Course ID 12.2-WP-ETA-PNP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
  • dr Jolanta Chmielowiec
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Dostarczenie studentom podstawowej wiedzy z zakresu psychiatrii i neurologii dziecięcej pod kątem diagnozowania spektrum zaburzeń autystycznych.

Prerequisites

Znajomość podstaw biomedycznych oraz z zakresu psychologii klinicznej.

Scope

WYKŁADY: 1) Fazy rozwoju dziecka. 2) Klasyfikacja chorób, zaburzeń psychicznych i zespołów neurologicznych. 3) Etiologia całościowych zaburzeń rozwoju. 3) Diagnostyka
różnicowa (psychiatria i neurologia). 4) Postępowanie z pacjentem z ASD. 5) Terapie zgodne z EBM.
ĆWICZENIA: 1) Rozpoznawanie całościowych zaburzeń rozwoju. 2) Analiza klasyfikacji DSM i ICD pod kątem spektrum zaburzeń autystycznych. 3) Zaburzenia towarzyszące
ASD a diagnostyka różnicowe: zaburzenia zachowania i emocji, zaburzenia afektywne, zaburzenia lękowe.

Teaching methods

Wykłady: wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz
Ćwiczenia: dyskusja, praca w grupie, praca z tekstem

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie wykładów: kolokwium z treści wykładów. Kryteria oceny: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna na temat wybrany przez studenta
Ocena ostateczna: średnia arytmetyczna z wykładów i ćwiczeń

Recommended reading

 

  1.  Neurologia- myślenie kliniczne, red. R. Mazur, W. Nyka, Gdańsk 1998.
  2. Neurologia, red. Victor M., Ropper A.H., Lublin 2003.
  3. Orwid M., Pietruszewski K., Psychiatria dzieci i młodzieży, Karków 1996.
  4. Wolff M., Bridges B., Denczek T., The Complexity of Autism Spectrum Disorders. Boca Raton, 2018. 

Further reading

  1. Bilkiewicz A., Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny, Warszawa 2003.
  2. Fascynujący mózg - walka z chorobami psychicznymi w epoce genomu, red. Andreasen N.C., Lublin 2003.
  3. Psychiatria wieku rozwojowego, red. A. Popielarska, M. Popielarska, Warszawa 2000.

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 08-04-2024 12:29)