SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Multimedia w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-MTA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie możliwości zastosowania mediów i multimediów w edukacji i rehabilitacji osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Poznanie i ocena zawartości Internetowych zasobów edukacyjno-terapeutycznych. Kształtowanie umiejętności stosowania rozwiązań multimedialnych w pracy z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
Wiedza na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Podstawowa znajomość korzystania z komputera, sieci Internet.
Problematyka laboratorium
Media i multimedia w procesie terapeutycznym. Udział technologii informacyjnych w organizowaniu warunków edukacyjno-terapeutycznych. Przegląd i analiza stron internetowych pomocnych w zajęciach z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (przeznaczenie, zawartość, wady, zalety strony internetowej).
Darmowe aplikacje internetowe w pracy pedagoga/terapeuty. Projektowanie multimedialnych materiałów dydaktycznych pod kątem zajęć terapeutycznych.
Laboratorium
Pokaz, demonstracja, dyskusja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning), metoda zajęć praktycznych, praca z programem multimedialnym, ćwiczenia audytoryjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium
Ocena z laboratorium – średnia ocen z aktywności na zajęciach, pracy kontrolnej - ocena i analiza stron internetowych pomocnych w procesie terapeutycznym, opracowanie zadań multimedialnych pomocnych w zajęciach terapeutycznych.
Oceną końcową jest średnia ocena z laboratorium.
Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona.
Komputer w kształceniu specjalnym, red. J. Łaszczyk, Warszawa 1998.
Komputer w pedagogice specjalnej, red. B. Siemieniecki, Toruń 2005.
Nowicka E., Media - dysleksja - terapie pedagogiczna, Toruń, 2010.
Barczak S., Florek J., Jakubowski S., Sydoruk T., Zdalna edukacja: potrzeby, szanse i zagrożenia, Warszawa 2006.
Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Warszawa 2005.
Cęcelek G., Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych w edukacji, diagnozie i terapii pedagogicznej, Kultura i Wychowanie nr 2(20)/2021.
Snippe K., Autismus. Wege in die Sprache, Schulz-Kirchner, Idstein, 2015.
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Fetzki (ostatnia modyfikacja: 16-04-2024 09:52)