SylabUZ
Course name | Specjalne potrzeby edukacyjne - różnice kulturowe |
Course ID | 05.6-WP-PSEW-SPRK |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2024/2025 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z dokumentacją prawną określającą zasady realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci obcokrajowców, ukazanie zadań, jakie stoją przed szkołą, w której dzieci te pobierają naukę. Ponadto wskazanie trudności związanych z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci obcokrajowców oraz ukazanie obszarów współpracy z rodzinami.
Podstawowa wiedza z zakresu prawa oświatowego
1) Podstawy prawne regulujące naukę dzieci obcokrajowców w polskich szkołach. Podstawowe pojęcia - edukacja wielokulturowa, międzykulturowa, różnice kulturowe. Koncepcje teoretyczne podejścia do różnic kulturowych. Mechanizmy adaptacyjne i wynikające z tego trudności. 2) Obszary pomocy udzielanej przez szkołę dzieciom obcokrajowców. 3) Specyficzne potrzeby edukacyjne dzieci obcokrajowców. 4) Sukcesy i porażki edukacyjne uczniów pochodzących z różnych kultur. 5) Obszary współpracy z rodzicami.
Wykład podający, metody aktywizujące
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej zgodnie z przyjętym progiem punktowym: Sprawdzian/ test wg punktacji 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0
Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 22-04-2024 00:15)