SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie i ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego - course description

General information
Course name Konstruowanie i ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
Course ID 05.6-WP-PSEW-KEIP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika specjalna - edukacja włączająca
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2024/2025
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) w oparciu o przeprowadzoną diagnozę funkcjonowania i opracowaną wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania ucznia (WOPFU). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnością. Podstawowa wiedza z zakresu diagnozowania potrzeb dziecka/ucznia z niepełnosprawnością.

Scope

1) Podstawy prawne tworzenia indywidualnych programów pracy z uczniem/dzieckiem. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonowania i ocena potrzeb – jako podstawa pomocy uczniowi. 3) Tworzenie IPET-u. 4) Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do rozpoznanych potrzeb ucznia. 5) Współpraca w tworzeniu i realizacji IPET-u. 6) Ocena skuteczności prowadzonych działań.

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność na zajęciach. Przygotowanie fragmentu WOPFU i fragmentu IPET.

Recommended reading

1. Knopik T., Diagnoza funkcjonalna. Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Działania postdiagnostyczne, Warszawa 2018 

2. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006. 

3. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010. 

4. Aktualne przepisy prawa oświatowego (ustawy, rozporządzenia).


 

Further reading

1. Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010.

2. Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach. Warszawa 2011.

3. Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011. 

4. Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012. 

Notes


Modified by dr Regina Korzeniowska (last modification: 16-04-2024 15:27)