SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praca dydaktyczna z uczniami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Kod przedmiotu 05.0-WP-SP-KP-PDU
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Kwalifikacje pedagogiczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia - - 30
(w tym jako e-learning)
2
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami pracy oraz dostosowaniem wymagań szkolnych do potrzeb ucznia

Wymagania wstępne

Student powinien posiadać wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej oraz metodyki pracy terapeutycznej. 

Zakres tematyczny

Pojęcie specyficznych trudności w uczeniu się

Symptomy specyficznych trudności w uczeniu się

Prawne uregulowania pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Trudności pojawiające się na poszczególnych przedmiotach szkolnych u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

 Dostosowanie wymagań dydaktycznych do możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Modele pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

dostosowanie metod nauczania oraz środków dydaktycznych do możliwości edukacyjnych dzieci ze  specyficznymi trudnościami w uczeniu się.

Uczeń zdolny w klasie szkolnej. 

Metody kształcenia

- wykład, pogadanka, projekt 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkieem zaliczenia jeest przygotowanie projektu wg przedstawiony kryteriów

Literatura podstawowa

1. Bogdanowicz M., Adryjanek A., (2004), Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów, Gdynia

2. Bogdanowicz M., Czabaj R., (2008), Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej ucznia z dysleksją, Gdańsk

3. Brejnak W., (2003), Dysleksja, Warszawa

4. Budzińska A., Wójcik M. (2010), Zespół Aspergera. Księga pytań i odpowiedzi, Kraków: Wydawnictwo Harmonia

5. Dembo M., H., (1997), Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa

6. Elliott J., Place M., (2000), Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa

7. Grygier U., Sikorska I., (2008), Mój uczeń pracuje inaczej. Wskazówki metodyczne, Kraków

8. Kowaluk M., (2009), Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się, Lublin

9. Niemierko B., (1997), Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa

10. Olczykowska D., (2002), Wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i szkole masowej, Opole

11. Oszwa U., (2008), Zaburzenia rozwoju umiejętności matematycznych. Problem diagnozy i terapii, Kraków

 

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 19-04-2024 06:30)