SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny - język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny - język angielski
Kod przedmiotu 09.1-WH-WHP-JON/JA1-Ć-S14_genHBVEO
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Historia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • mgr Krystyna Kwaśnicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.

 

Zakres tematyczny

Podróże.

Krótkie historie i opowiadania.

Ochrona środowiska. Pogoda. Zmiany klimatyczne.

Podejmowanie ryzyka. Sporty ekstremalne.

 

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, dyskusja, dialog,  odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz pisemnej. Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.

Literatura podstawowa

1 English File Upper-intermediate

- student's book

- workbook

2 Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.

3 Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 2014.

4 Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2019

Literatura uzupełniająca

  1. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2016.
  2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2015.
  3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2011.
  4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2013.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez mgr Krystyna Kwaśnicka (ostatnia modyfikacja: 10-04-2024 11:09)