SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot społeczny - Podstawy public relations - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot społeczny - Podstawy public relations
Kod przedmiotu 08.3-WH-HistP-PSPPR- 19
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Historia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Piotr Kładoczny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Umiejętność przygotowania studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (newsletter) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.

Wymagania wstępne

Ogólna wiedza o komunikacji, relacjach społecznych i działaniu instytucji.

Zakres tematyczny

1. Definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem.
2. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie.
3. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe PR.
4. Uwarunkowania etyczne PR.
5. Modele komunikowania i strategie działań w PR.
6. Techniki i środki tworzenia wizerunku firmy.
7-8. Program PR dla wybranej.
9-10. Współpraca z mediami.
11-12. PR w Internecie. Newsletter.
13. PR w sytuacji kryzysowej.
14. PR w szkole, sporcie i turystyce.

Metody kształcenia

Miniwykład, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywność na zajęciach, przygotowanie trzech prac zaliczeniowych, w tym programu kampanii PR, newslettera oraz nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.

Literatura podstawowa

  1. Budzyński Wojciech, PR public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Warszawa 2018.
  2. Budzyński Wojciech, Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.
  3. Laermer Richar, Prichinello Michael, Public relations, tł. Ewa Jusewicz-Kalter, Gdańsk 2004.
  4. Pietraszak Marcin, Promocja: reklama i public relations w małej firmie, Gliwice 2014.
  5. Public relations, red. Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło, Warszawa 2006.
  6. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.
  7. Tworzydło D., Public relations: praktyka komunikowania 3.0, Warszawa 2023.  

Literatura uzupełniająca

  1. Bronowicz Monika, Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding, Wrocław 2006.
  2. Dudek Krystian, Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej, Sosnowiec 2015.
  3. Guzowski Rafał, Budowanie wizerunku urzędnika w mediach, Wrocław 2017.
  4. Kaczmarek-Śliwińska Monika, Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych: działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.
  5. Miotk Anna, Nowy PR: jak internet zmienił pubic relations, Lublin 2016
  6. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. Ewa Hope, Gdańsk 2005.
  7. Public relations miast i regionów, red. Aneta Duda, Warszawa 2010.
  8. Public relations w przestrzeni publicznej, red. Anna Adamus-Matuszyńska, Katowice 2018.
  9. Smektała Tymon, Public relations w Internecie, Wrocław 2006.
  10. Stasiak Alina, Droga do gwiazd: jak budować wizerunek i markę osobistą, Lublin 2017.
  11. Stasiuk-Krajewska Karina, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011.
  12. Tworzydło D., Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym: metody, procedury, reagowanie, Warszawa 2019.
  13. Uścińska Bożena, Ciamciara Jolanta, Komunikacja wizerunkowa w mediach: prasa, radio, telewizja, Wrocław 2015.
  14. Wójcik Krystyna, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. III, Warszawa 2005.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr hab. Piotr Kładoczny (ostatnia modyfikacja: 12-04-2024 15:55)