SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Qualitative Research Methods |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOC-MBJ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | WNS - oferta ERASMUS / Socjologia |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
To familiarize the student with techniques and methods of qualitative research and preparing a project of research using such methods. Carrying out some of the classes using mobile methods: a research walk or a study visit.
No special prerequisites
Qualitative interviews. Loose interview. Narrative interview. Focus interview.
Observation.
Photography analyzing as a method.
Biographic method.
Analysis of data of qualitative research.
Explaining and lecturing. Demonstrating - teaching through examples and case studies description. Class/group/individual research project. Individual student work (e.g. reading and analysis) according to the teacher's instructions.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Individual oral exam and the active participation is defined as reading course literature, participating in minimum 80% of course sessions, and contributing to the discussion session. Project report.
1. Angrosino, Doing Ethnographic and Observational Research, London 2007.
2. Banks M., Using Visual Data in Qualitative Research, London 2007.
3. Charmaz K., Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London 2006.
4. Denzin K. N., Lincoln Y. S. (eds.), The Sage Handbook of Qualitative Research, London 2005.
5. Flick U., Designing Qualitative Research, London 2007.
1. Babbie E., The Basics of Social Research, 2005.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 22-04-2024 17:00)