SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Theories of language learning and teaching - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Theories of language learning and teaching
Kod przedmiotu 09.1--FAD-TLLT-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The course will raise your awareness of the relationship between L2 teacher theoretical knowledge and his or her teaching practice. You will be acquainted with the most influential theories of language acquisition and their pedagogical implications.

Wymagania wstępne

None

Zakres tematyczny

You will discuss the theories of language learning and teaching (e.g., behaviorism, innatism, interactionism, interlanguage theory) in connection with your own preferences and expectations as a language learner and a potential language teacher. Your attention will be drawn to how these theories relate to L2 learner errors and particular individual learner differences. This will be the starting point for talking about your views on errors and error correction.

Metody kształcenia

- group work

- problem-solving method

- PowerPoint presentation

- didactic conversation

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

- regular class attendance

- active in-class participation

- final test passing

Literatura podstawowa

Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY:

Longman.

Brown, H. D., Lee, H. (2015). Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language

Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education. 

Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th edition). Harlow, Essex:

Pearson Education Limited.

Literatura uzupełniająca

Celce-Murcia, M. (Ed.). (2014). Teaching English as a Second or Foreign Language. London:

            Heinle and Heinle.

Dakowska, M. (2007). Teaching English as a foreign language: A guide for professionals.

            Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Pawlak, M. (2012).  Error correction in the foreign language classroom: Reconsidering the

            issues. Poznań-Kalisz-Konin: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  

Wach, A. (2019). The L1 as a consciousness-raising tool in learning L2 grammar. Poznań:

            Wydawnictwo Naukowe UAM.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-06-2024 11:08)