SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Theories of language learning and teaching |
Kod przedmiotu | 09.1--FAD-TLLT-S23 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska |
Profil | - |
Rodzaj studiów | Program Erasmus drugiego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2024/2025 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The course will raise your awareness of the relationship between L2 teacher theoretical knowledge and his or her teaching practice. You will be acquainted with the most influential theories of language acquisition and their pedagogical implications.
None
You will discuss the theories of language learning and teaching (e.g., behaviorism, innatism, interactionism, interlanguage theory) in connection with your own preferences and expectations as a language learner and a potential language teacher. Your attention will be drawn to how these theories relate to L2 learner errors and particular individual learner differences. This will be the starting point for talking about your views on errors and error correction.
- group work
- problem-solving method
- PowerPoint presentation
- didactic conversation
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- regular class attendance
- active in-class participation
- final test passing
Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY:
Longman.
Brown, H. D., Lee, H. (2015). Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language
Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education.
Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th edition). Harlow, Essex:
Pearson Education Limited.
Celce-Murcia, M. (Ed.). (2014). Teaching English as a Second or Foreign Language. London:
Heinle and Heinle.
Dakowska, M. (2007). Teaching English as a foreign language: A guide for professionals.
Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pawlak, M. (2012). Error correction in the foreign language classroom: Reconsidering the
issues. Poznań-Kalisz-Konin: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wach, A. (2019). The L1 as a consciousness-raising tool in learning L2 grammar. Poznań:
Wydawnictwo Naukowe UAM.
Zmodyfikowane przez dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-06-2024 11:08)