SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Literature-culture-interpretation - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Literature-culture-interpretation
Kod przedmiotu 09.2--FAD-LCI-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek WH - oferta ERASMUS / Filologia angielska
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2024/2025
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Paulina Korzeniewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the themes, problems and specific characteristics of contemporary American cinema from the 1960s to the 2020s.


 

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Cinema and television in the 1960s;

Cinema of protest and the sexual revolution;

The new generation of filmmakers (R. Altman, F. Ford Coppola, M. Scorsese, W. Allen);

Transformations within genres: science fiction, adventure films, fantasy;

New variations of horror: psychological, satanic, zombie, slasher;

Postmodern cinema: B. De Palma, the Coen brothers, Q. Tarantino;

African-American cinema;

American auteur cinema (Linklater, Jarmusch, Soderbergh);

The era of blockbusters and comic book movies;

The new era of TV series and the phenomenon of streaming platforms

Metody kształcenia

Discussion, presentations, group work, close reading of academic papers, lecture

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Engagement in class, preparation, final assignment

Literatura podstawowa

Paul Monaco, The Sixties. 1960-1969 (History of American Cinema, 8).

American Cinema of the 1990s: Themes and Variations, red. Chris Holmlund, Rutgers University Press, 2008.

American Cinema of the 2000s: Themes and Variations, red.Timothy Corrigan, Rutgers University Press, 2012.

Mistrzowie kina amerykańskiego. Bunt i Nostalgia, red. Ł. Plesnara i R. Syski, Kraków: Rabid, 2006.

Mistrzowie kina amerykańskiego. Współczesność, red. Ł. Plesnara i R. Syski, Kraków: Rabid, 2010.

 

(provided by the teacher)

Literatura uzupełniająca

Kino afroamerykańskie. Twórcy, dzieła, zjawiska, red. Ewa Drygalska, Marcin Pieńkowski, Gdańsk: Katedra, 2015.

 

(provided by the teacher)

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paulina Korzeniewska (ostatnia modyfikacja: 03-06-2024 12:19)