Rozpoznanie i rozwinięcie mentalnych i manualnych uzdolnień studenta w zakresie malarstwa.
Nauczenie go podstawowych metod obrazowania przy pomocy technik malarstwa sztalugowego.
Stworzenie warunków dla zdobycia niezbędnych doświadczeń oraz dla opanowania umiejętności warsztatowych w stopniu umożliwiającym tworzenie oryginalnych utworów.
Wymagania wstępne
brak wymagań wstępnych
Zakres tematyczny
Zapoznanie z właściwościami i specyfiką warsztatu malarskiego.
Poznanie podstawowych materiałów i narzędzi malarskich.
Projektowanie i planowanie kompozycji malarskich (szkic malarski).
Zadania z zakresu kompozycji i budowania relacji kolorystycznych w obrazie.
Metody kształcenia
1. Ćwiczenia realizowane pod kierunkiem pedagoga.
2. Omawianie wszystkich realizowanych zadań zarówno na etapie projektów i realizacji zadań malarskich formułowanych na bazie obserwacji martwej natury i aktu ciała ludzkiego.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Indywidualne korekty w trakcie realizacji zadań, rozmowy i konsultacje, omawianie poszczególnych realizacji i wykonanych ćwiczeń.
Przeglądy i omówienia wszystkich realizacji z okresu całego semestru. Sumaryczna ocena czynionych postępów (zaliczenie z oceną).
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach, w roboczych przeglądach prac oraz zrealizowanie wszystkich zadań i tematów.
Literatura podstawowa
David Hockney: Wiedza tajemna, sekrety technik malarskich dawnych mistrzów, Wydawnictwo Uniwersitas, Kraków, 2006
Władysław Ślesicki, Techniki malarskie, spoiwa organiczne, Wydawnictwo Arkady, Warszawa,1984
Wasyl Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, łódź, 1996
Władysław Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2001;
Literatura uzupełniająca
Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
Parkett, WWW.PARKETTART.COM
Obieg, WWW.OBIEG.PL
Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.
Uwagi
Ze względu na często występujące naturalne różnice w poziomie uzdolnień plastycznych studentów jak również różnice w tempie przyswajania specyficznej wiedzy i umiejętności pedagog jest zmuszony indywidualizować tok pracy na wszystkich etapach kształcenia.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Legierska-Dutczak (ostatnia modyfikacja: 22-09-2016 06:42)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.