SylabUZ
Wydział Artystyczny
semestr zimowy 2016/2017
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej - drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Praktyka III etap edukacyjny
Praktyka III etap edukacyjny - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Praktyka III etap edukacyjny
Kod przedmiotu
03.2-WA-EASMD-PPR3-Ć-S14_pNadGenV79P7
Wydział
Wydział Artystyczny
Kierunek
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr
1
Liczba punktów ECTS do zdobycia
5
Typ przedmiotu
obieralny
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Ćwiczenia
15
1
-
-
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Podczas praktyki:
kształtowane są kompetencje opiekuńczo-wychowawcze wobec młodzieży gimnazjalnej klas I – III,
studenci poznają realizowany program i zadania,
obserwują i uczestniczą w organizacji pracy,
prowadzą dokumentację praktyk.
Wymagania wstępne
Zapisz zmiany
Tematyka realizowana na I i II etapie edukacyjnym z zakresu:
psychologii rozwojowej,
psychologii poznawczej,
psychologii społecznej,
psychologii wychowawczej,
pedagogiki ogólnej,
pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Zakres tematyczny
OBSERWOWANIE:
dynamiki grupy,
ról pełnionych przez uczestników grupy,
zachowania i postaw młodzieży ,
czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk różnej działalności ( w tym opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej).
PONADTO:
Poznawanie uczniów, ich zainteresowań i zdolności, a także określanie poziomu rozwoju z diagnozą dysfunkcji.
Organizowanie i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze.
Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną.
Współdziałanie z Nauczycielem w trudnych sytuacjach wychowawczych.
Metody kształcenia
METODA:
Problemowo-odtwórcza;
Problemowo-analityczna;
Metody podające, poszukujące, waloryzacyjne.
Elementy muzykoterapii w edukacji.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Przygotowanie projektów multimedialnych, konspektów i scenariuszy zajęć (w tym muzykoterapeutycznych) dla młodzieży gimnazjalnej.
Przeprowadzenie i omówienie z opiekunem praktyki zrealizowanego materiału (ocena, uwagi, spostrzeżenia, wnioski).
Organizowanie przedstawień edukacyjnych i artystycznych.
Literatura podstawowa
1. D. Kubinowski, Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, edukacja, Lublin 2010.
2. J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 2010.
3. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość: „ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, PWN, Warszawa 2010.
4. S. Biernau, ADHD u dorosłych: poradnik – jak z tym żyć, Kraków 2007.
Literatura uzupełniająca
A. Krzyczkowska, Szkoła uśmiechnięta na co dzień i od święta: scenariusze imprez szkolnych dla II i III etapu kształcenia, Kielce 2002.
R. MacKenzie, Kiedy pozwolić, kiedy zabronić?, Gdańsk 2007.
S. Guerin, E. Hennessy, Przemoc i prześladowanie w szkole, Gdańsk 2008.
D. Heyne, S. Rollings, Niechęć do szkoły. Jak pomóc dziecku, które opuszcza lekcje i wagaruje, Gdańsk 2004.
Muzykoterapia Polska, Tom 2, Nr 1 (5), 2003.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-10-2016 08:47)