SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka w zakresie metodyki śpiewu zbiorowego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka w zakresie metodyki śpiewu zbiorowego
Kod przedmiotu 03.2-WA-EASMD-PMSZ-Ć-S14_pNadGenPRHMI
Wydział Wydział Artystyczny
Kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Łucja Nowak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Praktyczne przygotowanie studentów do prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych w szkołach, domu kultury i innych placówkach.

Wymagania wstępne

Zaliczony 2 semestr studiów.

Zakres tematyczny

1. Stworzenie warsztatu dyrygenckiego dla praktycznej realizacji metodycznych założeń pracy z zespołami wokalnymi.

2. Rozwijanie i utrwalanie umiejętności dyrygenckich, praktyczne egzekwowanie zasad śpiewu zbiorowego, kształcenie umiejętności oceny intonacji, artykulacji, barwy i brzmienia chóru.

3.  Poznanie wartościowych dzieł literatury chóralnej różnych epok i stylów.

4. Kształcenie wrażliwości estetycznej i wyobraźni artystycznej oraz zaznajomienie z zasadami stylowej interpretacji.

Metody kształcenia

Ćwiczenia, dyskusja, praca z zespołem zewnętrznym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w zajęciach, realizacja zadań dyrygenckich lub konspektów pracy.

Literatura podstawowa

1. Legieć-Matosiuk A., Emisja głosu, Słupsk 1994

2. Zarys higieny głosu, red. S.Klajman, Gdańsk 1975

3. Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003

4. Zaleska-Kręcicka M, Kręcicki T, Wierzbicka E., Głos i jego zaburzenia, Wrocław 2004  

5. Górski H., Zbiór ćwiczeń z emisji głosu, Kraków 2009

6 Łukaszewski L.,Pielęgnacja, kształcenie i rozwój głosu dziecka, Warszawa 2009


 

Literatura uzupełniająca

1. Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa1997.

2. Kodaly Z., Chóry dziecięce, tłum. W. Jankowska, Warszawa 1990.

3. Kosz F., Zagadnienia emisji a frazowanie muzyczne w śpiewie chóralnym, Legnica 1977.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Bartłomiej Stankowiak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 04-10-2016 08:44)