SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WF-FizP-JAng3-L-S14_genQJD36 |
Wydział | Wydział Fizyki i Astronomii |
Kierunek | Fizyka / Fizyka komputerowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Dalsze rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w celu wyrażania treści związanych z fizyką. Powtórzenie struktur gramatycznych stosowanych do wyrażania, teraźniejszości, przeszłości, tworzenia zdań w stronie biernej, rozumienia tekstów specjalistycznych wykorzystujących te struktury oraz do tworzenia pytań.
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności stosowania język a specjalistycznego w mówieniu. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim oraz znajomości elementów języka specjalistycznego.
Znajomość języka na poziomie biegłości B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Wprowadzenie i rozwinięcie oraz utrwalenie materiału leksykalnego i gramatycznego, umożliwiającego studentowi opanowanie następujących umiejętności:
• opisywanie zdarzeń przeszłych w szerokim zakresie – porównywanie czasu wystąpienia zjawisk przeszłych
• rozumienie i stosowanie strony biernej
• wymiana informacji dotyczących treści związanych z fizyką
• przypomnienie definicji liczb całkowitych, naturalnych, wymiernych, niewymiernych, rzeczywistych, zespolonych
• odczytywanie liczb i działań matematycznych - powtórzenie
• przypomnienie i rozszerzenie podstawowego słownictwa stosowane go w fizyce
• poznanie słownictwa stosowanego w artykułach zawierających treści fizyczne
• doskonalenie umiejętności rozumienia tekstów specjalistycznych
• przygotowanie i wygłoszenie referatu zawierającego treści typowe dla zakresu fizyki
• prowadzenie dyskusji na tematy specjalistyczne, także te dotyczące społecznych skutków badań typowych dla fizyki
• formułowanie pytań służących pogłębieniu znajomości struktur gramatycznych i danego tematu
• rozumienie pytań zawierających treści specjalistyczne z zakres u fizyki i udzielanie odpowiedzi
Praca w grupie, praca z tekstami zawierającymi treści przedmiotowe – tłumaczenie, dyskusja, rozmowa, prezentacja multimedialna, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.
[1] C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book,Oxford University Press, 2007.
[2] C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press, 2007.
[3] J. Pasternak-Winiarska, English in Mathematics, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006.
[1] FCE Use of English by V. Evans.
[2] L. Szkutnik,Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
[3] Materiały z Internetu.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Mirosław Dudek (ostatnia modyfikacja: 30-09-2016 21:48)