SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZarzP-S1-S16
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Projekt 45 3 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z metodologią pisania prac licencjackich. Stworzenie podstaw do samodzielnego przygotowania koncepcji pracy dyplomowej, sformułowania tytułu, określenia celu pracy, doprecyzowania problemów badawczych, planowania badań empirycznych jak również przygotowania ogólnej struktury pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Ogólna charakterystyka pracy dyplomowej (wybór tematu, zawartość pracy, praca dyplomowa w świetle regulaminu studiów). Organizacja badań. Wybrane metody i techniki badań naukowych.

Metody kształcenia

Wykład konwersatoryjny – przedstawienie problematyki i metodologii pisania prac licencjackich. Dyskusja w grupie. Konsultacje indywidualne. Praca z materiałem źródłowym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zatwierdzenie i przyjęcie tematu i planu pracy, pierwszego rozdziału pracy, zatwierdzenie  i  przyjęcie  koncepcji rozdziału  zawierającego  cel  pracy,  przedmiot  oraz  zakres  badań.

Literatura podstawowa

Literatura przedmiotu zgodna z tematyką przygotowywanej pracy.

Literatura uzupełniająca

Apanowicz J., 2005, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Wyd. Difin, Warszawa.
Babbie E., 2007, Badania społeczne w praktyce. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Kolman R., 2004, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz.
Szreder M., 2004, Metody i techniki sondażowych badań opinii. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa.
Szreder M., 2012, Wybór próby badawczej. Marketing i Rynek, nr 11, s. 24–27.

Sztumski J., 2005, Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wyd. Śląsk, Katowice.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 18-07-2016 19:09)