SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie i planowanie marketingowe |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzP-ZPM-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie współczesnej wiedzy z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. Kształtowanie umiejętności posługiwania się terminologią stosowaną w zarządzaniu i planowaniu marketingowym, sporządzenia planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa, podejmowania decyzji w zakresie produktu, ceny, dystrybucji i promocji, rozróżniania strategicznego i operacyjnego planowania marketingowego.
Zaliczony przedmiot podstawy marketingu na pierwszym semestrze studiów.
Wykład: Istota, funkcje i proces zarządzania marketingowego i jego organizacja. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa. Związki i zależności między misją, celami oraz strategią przedsiębiorstwa. Problemy teoretyczne zarządzania marketingiem. Informacje jako narzędzie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa: analiza nabywców, konkurencji, marketingu mix w przedsiębiorstwie. Zarządzanie produktem, ceną, dystrybucją i komunikacją marketingową. Uwarunkowania i etapy budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Czynniki wpływające na wybór strategii marketingowych. Miejsce strategii marketingowych w strukturze strategii przedsiębiorstwa. Strategie marketingowe przedsiębiorstwa w procesie walki z kryzysem. Podstawowe założenia planu marketingowego. Strategiczna i operacyjne kontrola marketingu.
Ćwiczenia: Sporządzenie opisu otoczenia wybranego przedsiębiorstwa. Przeprowadzanie analizy silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla wybranego przedsiębiorstwa. Zaproponowanie podziału rynku na segmenty według odpowiednich kryteriów oraz dokonanie analizy i oceny atrakcyjności segmentu rynku. Decyzje marketingowe dotyczące produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji marketingowej. Opracowanie budżetu marketingowego oraz harmonogramu i podziału zadań marketingowych. Wskazanie kontroli sposobów wykonania planu.
Wykład: wykład konwencjonalny i problemowy, pokaz.
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne, prace grupowe, studia przypadków, metoda projektu, klasyczna metoda problemowa, praca z literaturą przedmiotu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: egzamin pisemny (K_W01, K_W09) . Egzamin będzie w formie testu zawierającego pytania otwarte lub/i zamknięte. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu. Termin egzaminu: zgodnie z harmonogramem studiów w sesji letniej.
Oceny (punktacja):
51%- 60% - dostateczny (3.0)
61%-70% - dostateczny plus (3.5)
71%-80% - dobry (4.0)
81%-85% - dobry plus (4.5)
86%-100% - bardzo bobry (5.0)
Ćwiczenia: na ocenę składać się będą oceny z: projektu dotyczącego sporządzenia planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa (K_U02, K_K05, K_U07) oraz zadań do samodzielnego i grupowego rozwiązania (K_K04, K_K05). Projekt powinien zawierać: streszczenie w którym zostaną ukazane podstawowe założenia planu marketingowego, analizę sytuacji bieżącej, analizę możliwości rynkowych, celów, strategii i programów marketingowych, budżet marketingowy oraz harmonogram i podział zadań marketingowych, a także wskazanie kontroli sposobów wykonania założonego planu.
Termin zaliczenia ćwiczeń: zgodnie z harmonogramem studiów w semestrze letnim. Termin ostatecznego oddania projektu dotyczącego opracowania planu marketingowego dla wybranego przedsiębiorstwa upływa na przedostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-08-2016 13:18)