SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język angielski III - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język angielski III
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO3-A_genZZVQA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika specjalna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej; kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych; wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Zakres tematyczny

Ćwiczenia

1) Praca: ubieganie się o pracę, zatrudnienie, obowiązki w miejscu pracy, rozmowa kwalifikacyjna, korespondencja formalna; bezrobocie. 2) Osobowość, zachowania społeczne, komunikacja werbalna i niewerbalna. 3) Problemy ludzi starszych: starzenie się, gerontologia, opieka nad osobą starszą. 4) Opieka społeczna, organizacje i działania charytatywne.

Metody kształcenia

Ćwiczenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Oceną z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z egzaminu.

Literatura podstawowa

  1. Bell J., Gower R., Matters Upper intermediate, Longman 2001.
  2. Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros 2007.
  3. Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wagros 2009.
  4. Davies P. A., Falla T., FCA Result, Oxford University Press 2008.
  5. Jones L., New Progress to First Certificate, Cambridge University Press 2003.
  6. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
  7. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Intermediate, Oxford University Press 2009.
  8. Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Longman Dictionary of Contemporary English, Longman 2004.
  2. Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 1997.
  3. Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2003.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-08-2016 10:16)