SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Drama |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWDRA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z podstawową problematyką dramy jako metody pomocniczej w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych i samoistną metodą w kształtowaniu osobowości człowieka poprzez rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Poznanie jej rodowodu i przebiegu w pracy z dziećmi i młodzieżą. Kształtowanie umiejętności zastosowania dramy w pracy z różnymi grupami wiekowymi.
Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej i rozwojowej
Konwersatoria
1) Istota dramy i jej rodowód. 2) Poziomy znaczeniowe faktów (osobiste – odwoływanie się do doświadczeń uczestników, wynikające z kontekstu sytuacyjnego i symboliczne). 3) Drama jako metoda nauczania (Calldwell Cook), drama w nauczaniu języków obcych (John Merill i William Wirt. 4) Trzyetapowe nauczanie (Richarde Courtney). Drama jako metoda uzupełniająca, dydaktyczna i jako przedmiot artystyczno-wychowawczy. 5) Drama a teatr. 6) Przebieg dramy.
Konwersatoria
Praca w grupach, dyskusja, symulacje, pokaz, metody ekspresyjne, techniki dramowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań terapeutycznych w stosunku do osób z niepełnosprawnością w każdym wieku, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 15-08-2016 15:32)