SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fonetyka języka angielskiego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fonetyka języka angielskiego
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-FJA
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Marzena Lachowicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest rozwinięcie i doskonalenie wymowy języka angielskiego studentów ze szczególnym naciskiem na aspekty wymowy niezbędne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

 

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Zakres tematyczny

Samogłoski proste (krótkie i długie) – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Dyftongi – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Spółgłoski – ćwiczenie dźwięków w izolacji, w zdaniach, krótkich tekstach, dialogach oraz parach minimalnych. Pojęcie sylaby. Akcent wyrazowy – ćwiczenie właściwego akcentowania dłuższych wyrazów, derywatyw oraz wyrazów złożonych. Słowa powszechnie błędnie wymawiane. Spółgłoski nieme.

Metody kształcenia

Praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocenę z konwersatoriów stanowić będzie średnia arytmetyczna wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z konwersatoriów.

Literatura podstawowa

  1. Brazil D., Pronunciation for Advanced Learners of English, Cambridge University Press, 2003.
  2. Gimson A.C., A Practical Course of English Pronunciation, Hodder & Stoughton, 1989.
  3. Hewings M., English Pronunciation in Use (Advanced), Cambridge University Press, 2007.
  4. Mortimer C., Elements of Pronunciation, CUP, 1990.
  5. O’Connor J.D., Better English Pronunciation, CUP, 1992.
  6. Ponsonby M., How Now, Brown Cow, Prentice Hall, 1987
  7. Sobkowiak W., English Phonetics for Poles, Bene Nati, 2007.
  8. Sobkowiak W., Szpyra-Kozłowska J., Workbook in English Phonetics, Lublin 2002.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Wells J.C., Pronunciation Dictionary, Longman.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 28-07-2016 15:04)