SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Gramatyka praktyczna języka niemieckiego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Gramatyka praktyczna języka niemieckiego
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-GPJN
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Łapanowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie kompetencji gramatycznej na poziomie B2 koniecznej do prowadzenia zajęć z grupami przedszkolnymi i klasami I-III szkoły podstawowej.

Wymagania wstępne

Znajomość języka niemieckiego na B1+B2.

 

Zakres tematyczny

Wprowadzenie oraz utrwalenie zagadnień morfologii języka niemieckiego: Rzeczownik – deklinacja. Czasownik – koniugacja, czasy gramatyczne, tryby, strony. Syntaktyka.

 

Metody kształcenia

Praca indywidualna, praca w grupach, praca w parach, ćwiczenia reprodukcyjne oraz produkcyjne, prezentacja treści gramatycznych (metoda indukcyjna), gry dydaktyczne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

 

Literatura podstawowa

  1. Helbig G., Buscha J., Deutsche Grammatik – Ein Handbuch für Ausländerunterricht, Berlin-München-Wien-Zürich-New York 2001.
  2. Welke K., Einführung in die Satzanalyse: bestimmung der Satzglieder im Deutschen, Berlin-New York 2007).

Literatura uzupełniająca

  1. Czochralski J., Gramatyka niemiecka dla Polaków, Warszawa 1998.
  2. Dreyer H., Schmitt R., Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Ismaning 1996.
  3. Drosdowski G., Duden – Grammatik der deutschen Gegenwartssprache, Mannheim-Leipzig-Wien-Zürich 1995.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 02-08-2016 15:31)