SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej N - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej N
Kod przedmiotu 05.1-WP-PEDP-GiZN
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja elementarna i wczesne nauczanie języka obcego
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Barbara Mikulska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przygotowanie studentów do wykorzystania gier i zabaw, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka niemieckiego w grupach przedszkolnych oraz klasach I-III oraz uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą ich wykorzystanie w nauczaniu małych dzieci języka niemieckiego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2.

 

Zakres tematyczny

Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy I-III szkoły podstawowej z wykorzystaniem gier i zabaw. Potrafi zaaranżować różnorodne działania w celu nauczania języka niemieckiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy gier i zabaw stymulujące akwizycję języka niemieckiego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatoria

Metody weryfikacji efektów kształcenia to: 1) jedno kolokwium pisemne w semestrze zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50% prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80% dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry, 2) sprawdzian: progi punktowe j.w., 3) aktywne uczestnictwo w zajęciach. Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Bzdak A., Program edukacji językowej w klasach I-III: gry i zabawy w nauczaniu.
  2. Iluk J., Jak uczyć małe dzieci, 2002.
  3. Iluk J., O niektórych aspektach wczesnoszkolnego nauczania języków obcych, Częstochowa 2005.
  4. Kapica G., Zabawa, Warszawa 1997.
  5. kidsweb.de – die unabhängige Kinderseite für kleine und große Leute gestaltet.  Schnelleinstieg zu unseren kidsweb-Spezial-Themen: z.B.
  6. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym.
  7. Pamuła M., Nowe technologie informacyjne i komunikacyjne w nauczaniu języka obcego dzieci.
  8. Rätsel-Spezial, -Drachen-Spezial, -Piraten, -Farben,-Berufe usw.
  9. Rychta D., Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego.
  10. Siek-Piskozub T., Uczyć się bawiąc: strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa 2001.
  11. www.kindererziehung.com

 

Literatura uzupełniająca

  1. Jaroszewska A., Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  2. Kujawa B., Wczesne nauczanie języków obcych.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 04-08-2016 12:12)