SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fonacja pozakrtaniowa |
Kod przedmiotu | 12.9-WP-PEDP-FONP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Logopedia i język migowy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z zasadami i metodami rehabilitacji osób laryngektomowanych.
Zaburzenia komunikacji językowej; metody diagnozy i terapii logopedycznej.
Laryngektomia. Rodzaje mowy zastępczej: mowa przełykowa, mowa gardłowa, mowa przetokowa. Metody rehabilitacji laryngektomowanych: metody klasyczne (metoda aspiracji Seemana, metoda Sterna, metoda iniekcji, metoda insuflacji, metoda Cornuta), metoda wokalistyczna Mitrinowicz, metody chirurgiczne. Warunki skutecznej rehabilitacji. Jakość życia osób laryngektomowanych.
Pokaz, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, dyskusja, prezentacje multimedialne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Na ocenę z konwersatoriów składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z konwersatoriów.
1. Jastrzębowska G., Pelc-Pękala O., Mowa laryngektomowanych, [w:] Logopedia: pytania i odpowiedzi, Opole 2001.
2. Pruszewicz A., red., Foniatria kliniczna, Warszawa 1992.
3. Sokal W., Podręcznik do nauki mowy zastępczej dla osób po usunięciu krtani, Zielona Góra 2006.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Brak
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-07-2016 12:17)