SylabUZ
Course name | English Language IV/Germany Language IV |
Course ID | 11.3-WI-INFP-JA/JN4 |
Faculty | Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics |
Field of study | Computer Science / Embedded Microsystems Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Exam |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania prezentacji multimedialnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu informatyki.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) niezbędnej dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej w trakcie bądź po ukończeniu studiów.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z informatyką z takich dziedzin tematycznych jak:
• Ubieganie się o pracę - pisanie CV, listu motywacyjnego (m.in. stanowisko grafika komputerowego,
administratora sieci, programisty) oraz uczestniczenie w rozmowie kwalifikacyjnej
• Zarządzanie przemysłowym projektem informatycznym
• Systemy wbudowane
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat): metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia laboratoryjne (lektorat) – warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą dyplomową oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Santiago Remacha Esteras. Infotech – English for Computer Users, 4th edition, Cambridge University Press, 2009
2. Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford University Press, 2007
1. Douglas A. Downing, Ph.D., Michael A. Covington, Ph.D., Melody Mauldin Covington, Catherine Anne Covington, Dictionary of Computer and Internet Terms, Barron’s Educational Series, Inc., 2009
2. A.Clare, J.J. Wilson, SpeakOut Intermediate, Pearson Education Limited, 2011
3. Jon Marks, Check Your English Vocabulary for Computers and Information Technology, A&C Black, London, 2007
4. Raymond Murphy, English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2005
5. Santiago Remacha Esteras, Professional English in Use ICT, Cambridge University Press, 2007
6. Francis Botto, Dictionary of e-Business, John Wiley &Sons, LTD, 2003
7. Mark Foley, Diane Hall, MyGrammarLab Intermediate, Pearson Education Limited, 2012
Modified by prof. dr hab. inż. Krzysztof Patan (last modification: 18-09-2016 12:31)