SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Aplikacje dla urządzń mobilnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Aplikacje dla urządzń mobilnych
Kod przedmiotu 11.9-WE-INFD-AUM
Wydział Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki
Kierunek Informatyka / Inżynieria Komputerowa
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Jacek Tkacz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • zapoznanie studentów z technikami projektowania i implementacji aplikacji mobilnych,
  • ukształtowanie podstawowych umiejętności w zakresie projektowania i implementacji aplikacji mobilnych w jednej z popularnych technologii dostępnych na rynku.

Wymagania wstępne

Podstawy programowania.

Zakres tematyczny

Wprowadzenie do projektowania aplikacji mobilnych. Konfiguracja środowiska programistycznego (MS Visual Studio).

Wykorzystanie emulatorów urządzeń mobilnych.

Interfejs użytkownika. Projektowanie oraz implementacja GUI aplikacji mobilnych z wykorzystaniem produktów firmy Microsoft.

Dostęp do danych. Bazy danych dla technologii mobilnych. Dostęp oraz synchronizacja z zewnętrznymi źródłami danych.

Wymiana informacji między aplikacją mobilną a otoczeniem zewnętrznym. Odczyt informacji z sensorów wbudowanych w urządzenie. Sposoby komunikacji z wykorzystaniem technologii bezprzewodowych: Bluetooth, IrDA. XML i Rest jako uniwersalne formaty wymiany danych.

Bezprzewodowa sieci LAN. Komunikacja w sieciach WLAN (WiFi).

Systemy nawigacji satelitarnej. Komunikacja z modułem GPS. Obsługa standardu NMEA-0183.

Metody kształcenia

Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Laboratorium: warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Imieliński T.: Mobile Computing, Kluwer, 1996.
  2. Shekhar S., Chwala S.: Spatial database A Tour, Prentice Hall, 1983.
  3. Hołubowicz W., Płóciennik P.: GSM cyfrowy system telefonii komórkowej, EFP, 1995.
  4. Hołubowicz W., Płóciennik P.: Systemy łączności bezprzewodowej, PDN, 1997.
  5. C. Collins, M. Galpin, M. Kaeppler: Android w praktyce. Helion 2012.
  6. S. Hashimi, S. Komatineni, D. MacLean: Android 3. Tworzenie aplikacji. Helion 2012.
  7. N. Lecrenski, K. Watson, R. Fonseca-Ensor:Beginning Windows® Phone 7 Application Development. 2011
  8. H. Lee, E. Chuvyrov: Windows Phone 7. Tworzenie efektownych aplikacji. Helion 2011.

Literatura uzupełniająca

  1. Januszewski J.: System GPS i inne systemy satelitarne w nawigacji morskiej, WSM, 2004.
  2. Clark M.: Wireless Access Networks, Wiley, 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez prof. dr hab. inż. Krzysztof Patan (ostatnia modyfikacja: 22-09-2016 21:44)