SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza pedagogiczna dzieci zdolnych i twórczych |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-PEDD-DPDZT-K |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja elementarna i wspieranie dzieci w rozwoju zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy dzieci zdolnych i twórczych (istota, rodzaje zdolności i twórczości oraz metody diagnozowania dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych). Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi.
Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych. Metody i techniki diagnozy pedagogicznej dzieci twórczych. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Badanie ucznióow zdolnych i twórczych z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Opieka psychologiczna i pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.
Praca z tekstem, praca z dokumentem źródłowym, dyskusja, meta plan, drzewo decyzyjne, projektowanie zadań, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów i prezentacje multimedialne, badanie wybranymi narzędziami dzieci zdolnych, projektowanie z nimi pracy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie kolokwium pisemnego (25%), projektowania zadań, sytuacji edukacyjnych, realizacja projektu (25%), prezentacji multimedialnej do wybranego zagadnienia (25%) aktywnej obecności i dyskusji studentów (25%).
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatoriów.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego wykłady i ćwiczenia.
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 30-08-2016 13:56)