SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka rosyjskiego IV |
Kod przedmiotu | 09.6-WH-KBRP-PNJR4-S16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia rosyjska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | rosyjski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 - Ortografia i interpunkcja - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 - Konwersacja - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 - Ćwiczenia z tekstem - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 - Pisanie kreatywne - Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Praktyczna nauka języka rosyjskiego 4 - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | - | - | Egzamin |
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA: Rozwój i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w piśmie. Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami interpunkcji rosyjskiej.
KONWERSACJA: Osiągnięcie biegłości językowej na poziomie zaawansowanym poprzez utrwalanie nawyków oraz doskonalenie umiejętności językowych w mowie i piśmie zdobytych w poprzednich semestrach.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Utrwalanie i doskonalenie umiejętności językowych nabytych w poprzednich semestrach poprzez dalsze rozwijanie sprawności (czytania, rozumienia, pisania, mówienia, tłumaczenia) oraz pogłębianie kompetencji językowej w oparciu o teksty literackie.
PISANIE KREATYWNE: Rozwój i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem rosyjskim w piśmie.
Zaliczenie kursu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego III”
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA: Powtórzenie, korekcja i utrwalenie materiału z zakresu pisowni odmiennych części mowy. Zasady pisowni nieodmiennych (przysłówek, zaimek przysłowny) i niesamodzielnych części mowy (partykuły, przyimki, spójniki). Podstawowe zasady interpunkcji rosyjskiej: znaki przestankowe w zdaniu pojedynczym; znaki przestankowe w zdaniu pojedynczym z dodatkowymi członami (szereg, człon wyodrębniony, wyrazy wtrącone, wypowiedzi nawiasowe, zwroty). Znaki przestankowe w zdaniu złożonym.
KONWERSACJA: Konstruowanie różnego rodzaju wypowiedzi ustnych i pisemnych, dotyczących sposobu spędzania czasu wolnego: życia kulturalnego człowieka (np. teatr, kino, muzeum) oraz wypoczynku w okresie letnim i zimowym. Szczegółowa charakterystyka człowieka: wygląd zewnętrzny i cechy charakteru.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: Spędzanie czasu wolnego w okresie letnim i zimowym. Życie kulturalne człowieka: kino, teatr, muzeum, wystawa sztuk plastycznych. Szczegółowa charakterystyka człowieka: wygląd zewnętrzny i cechy charakteru, relacje z innymi osobami.
PISANIE KREATYWNE: Samodzielne tworzenie tekstów, np.: opisywanie rysunków, tworzenie historii; opowiadanie, monolog wewnętrzny, uzupełnianie „luk” w tekście, dopisanie wątku, kontynuacji, wprowadzanie nowych postaci, zmiana chronologii wydarzeń, tworzenie tekstów realizujących różne reguły gatunkowe (np. bajka, satyra, reportaż), tworzenie komiksu i in. Ponadto tworzenie tekstów w oparciu o dzieła muzyczne, plastyczne, filmy, słowa-klucze, pary rymów, grupy frazeologizmów i in.
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA: wykład konwersatoryjny, prezentacja, praca z książką, praca w grupach, ćwiczenia w pisaniu.
KONWERSACJA: wykład konwersatoryjny, dyskusja, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, prezentacja, zabawy inscenizacyjne, debata „za i przeciw”, „burza mózgów”
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: praca z tekstami literackimi (Indywidualna i grupowa), gry dydaktyczne, dyskusja, zabawy inscenizacyjne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne związane z omawianym tekstem.
PISANIE KREATYWNE: Indywidualna i grupowa produktywna praca z różnymi rodzajami tekstów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA: zaliczenie na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
ĆWICZENIA Z TEKSTEM: zaliczenie na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, pozytywnych ocen z prac domowych oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
KONWERSACJA: zaliczenie na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach, kontroli bieżącej (różne rodzaje wypowiedzi ustnych i prac pisemnych), zaliczenia sprawdzianów śródsemestralnych.
PISANIE KREATYWNE: zaliczenie na podstawie frekwencji, aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje prac pisemnych).
UWAGA: Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego IV”. Warunkiem zaliczenia przedmiotu „Praktyczna nauka języka rosyjskiego IV” jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich sprawności wchodzących w skład kursu oraz pozytywna ocena z egzaminu, złożonego z części pisemnej i ustnej. Ocena z egzaminu jest oceną końcową z przedmiotu.
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA
KONWERSACJA, PISANIE KREATYWNE - literatura będzie podawana na bieżąco przez prowadzącego zajęcia.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM (WYBÓR)
ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA
Przedmiot prowadzony w języku rosyjskim i polskim.
Zmodyfikowane przez dr Aleksandra Urban-Podolan (ostatnia modyfikacja: 03-09-2016 10:45)