SylabUZ
Course name | Foreign Language: German |
Course ID | 09.1-WH-WHP-JON/JN1-Ć-14_pNadGenDF9VF |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Philology / English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies |
Beginning semester | winter term 2016/2017 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | german |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Cykl praktycznych ćwiczeń z języka niemieckiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Poznawanie specyfiki kulturowej krajów niemieckiego obszaru językowego. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
1) Opis postaci, otoczenia, zjawisk przyrodniczych, podstawowych relacji międzyludzkich (forma ustna i pisemna)
2) Człowiek w relacjach z otoczeniem (szeroki zakres tematów dotyczących życia codziennego i zawodowego np. zainteresowania, daty, praca zawodowa, poszukiwanie mieszkania, wspólnota mieszkaniowa, życie studenckie, zwroty grzecznościowe, smalltalk etc.)
3) Człowiek, jego uczucia, emocje i pragnienia ( wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych)
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
1. Ros,L.,Swerlowa,O. Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
2. Becker, N., Braunert, J. Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010
3. Sander I, Braun B. DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
4. Drocher, Karl-Heinz. Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.
5. Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003
6. Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.
1. Koithan Ute, Schmitz Helen. Aspekte Mittelstufe Deutsch, Langenscheidt 2007
2. Motta, G. Direkt. LektorKlett, Poznań, 2008.
3. Hilpert, S., Kalender, S. Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning, 2007
4. Kirchmeyer, S. Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart, 1997.
5. Behal-Thomsen, Heinke und Angelika Lundquist-Mong.: Typisch deutsch. Arbeitsbuch zu Aspekten Deutscher Mentalität. Berlin und München 1993.
brak
Modified by mgr Mirosława Nosewicz (last modification: 07-09-2016 11:29)