SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka języka angielskiego |
Kod przedmiotu | W5.1-WH-FAP-DJA-W-S14_pNadGen52UYP |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie |
Rozwijanie rozumienia istoty nauczania tradycyjnego i alternatywnego, a także procesów i czynników warunkujących akwizycję języka obcego. Zapoznanie studentów z podstawową terminologią glottodydaktyczną. Umożliwienie studentom efektywnego nauczania podsystemów i sprawności języka. Wykształcenie umiejętności radzenia sobie z różnymi uczniami i grupami uczniów oraz promowanie refleksji nad własną praktyką nauczycielską.
Brak wymagań.
Uczenie się a nabywanie języka. Informacje zwrotne a wzmocnienie pozytywne. Skuteczne nauczanie systemów i podsystemów języka angielskiego. Praca z grupą uczniów. Praca z uczniem słabym i zdolnym oraz z uczniami z dysfunkcjami. Prowadzenie lekcji z języka angielskiego, kształtowanie umiejętności jej obserwacji i analizy. Materiały przygotowujące studentów do praktycznego funkcjonowania w różnych sytuacjach życia szkolnego (scenariusze lekcji, rozkłady materiału, lekcje, hospitacje, przygotowanie i ocena prac kontrolnych, ewaluacja osiągnięć uczniów).
Wykład, praca w grupach dyskusja, burza mózgów, mapa mentalna, prezentacje multimedialne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywny udział w zajęciach, prace domowe, pozytywne oceny z kontroli bieżącej, egzamin końcowy.
Brown, H. D. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY: Pearson Education.
Brown, H. D. 2001. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education.
Dakowska, M. 2005. Teaching English as a Foreign Language. PWN.
De Bot, K., Lowie, W. and Verspoor., M. 2006. Second Language Acquisition: An Advanced Resource Book. London and New York. Routledge.
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education.
Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching. Harlow (Fourth edition): Pearson Education.
Hedge, T. 2000. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
Johnson, K. 2001. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education.
Komorowska, H. 2003. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Newby, D., Allan, R., Fenner, A.-B., Jones, B., Komorowska, H. Soghikyan, K. 2007. Europejskie portfolio dla studentów - przyszłych nauczycieli języka. Warszawa: CODN.
Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. New York: Heinle & Heinle.
Nunan, D. and Lamb, C. 1996. The Self-Directed Teacher. Managing the Learning Process. Cambridge: CUP.
Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. London: Hodder Education.
Richards, J.C. and Lockhart, C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. New York: CUP.
Carter, R. and Nunan, D. (eds). 2002. Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP.
Celce-Murcia, M. (ed.). 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. London: Heinle and Heinle.
Cook, V. 2008. Second Language Learning and Language Teaching. London: Hodder Education.
Dakowska, M. 2003. Current Controversies in Foreign Language Didactics. Wydawnictwo UW. ISBN: 83-235-0052-5
Hall, J. K. 2002. Teaching and Researching Language and Culture. Harlow: Pearson Education.
McDonough, J. and Shaw, C. 2000. Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell.
Richards, J. C. and Renandya, W. A. (eds). 2002. Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge: CUP.
Zmodyfikowane przez dr hab. Mariusz Kruk, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-09-2016 11:58)