SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing personalny |
Kod przedmiotu | 04.5-WZ-LogP-MP-S16 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka / Logistyka miejska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z problematyką z zakresu rozpoznawania „klienta wewnętrznego” w organizacji oraz uwarunkowaniami metody zarządzania pracownikami poprzez marketing personalny.
Zaliczenie na min. dostateczną z przedmiotu Podstawy marketingu.
Wykłady: Istota marketingu wewnętrznego i rola „klientów wewnętrznych”. Model zarządzania marketingiem wewnętrznym na tle innych modeli marketingu personalnego. Elastyczny czas pracy. Modele procesów zarządzania szkoleniem i karierami zawodowymi „klientów wewnętrznych”. Zarządzanie procesem derekrutacji pracowników poprzez outplacement.
Ćwiczenia: Analiza definicji marketingu wewnętrznego i roli „klientów wewnętrznych” w organizacji. Możliwości kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa jako dobrego pracodawcy. Badanie potrzeb i satysfakcji „klientów wewnętrznych” (dodatkowo: przygotowanie projektu). Zarządzanie szkoleniem i karierami zawodowymi „klientów wewnętrznych”. Analiza możliwości zarządzania procesem derekrutacji pracowników poprzez outplacement.
Wykład – prezentacja multimedialna, dyskusja grupowa
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z tekstem (analiza wybranej literatury przedmiotu), case study, udział w projekcie – praca z tekstem
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń; pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt (K_W01, K_W02, K_W08, K_W09, K_W13, K_U01, K_U04, K_U05, K_K01); projekt z kryteriami oceny dotyczącymi konstrukcji pytań oraz wyników przeprowadzonych badań własnych (K_W01, K_W08, K_W12, K_U05).
Warunki zaliczenia dla wykładów: praca pisemna – pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt. ( K_W01, K_W02, K_W08, K_W09, K_W13, K_U01, K_U04, K_U05, K_K01 ).
1. Baruk A.I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Warszawa, Difin, 2006.
2. Schwan K., Seipel K.G.: Marketing kadrowy, Warszawa, CH Beck, 1997.
3. Zbiegień-Maciąg L.: Marketing personalny, Warszawa, Wydawnictwo Business Press, 1996.
1. Olsztyńska A.: Marketing wewnętrzny w przedsiębiorstwie, Poznań, Wyd. AE w Poznaniu, 2005.
2. Czasopismo „Personel i Zarządzanie”, „Zarządzanie zasobami ludzkimi”
3. Stankiewicz J., Bortnowska H.: Oczekiwania "klientów wewnętrznych" wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji w bankach (w świetle wyników badań), Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, 2010, Z. 17, nr 2, s. 433-443.
4. Stankiewicz J., Bortnowska H.: Zarządzanie karierami zawodowymi zwalnianych pracowników (w świetle wyników badań), „Management Forum”, 2015, Vol. 3 No. 3.
5. Bortnowska H. , Stankiewicz J.. Outplacement w praktyce lubuskich przedsiębiorstw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach .- 2015, nr 233, s. 93--105.
Zmodyfikowane przez dr inż. Hanna Bortnowska (ostatnia modyfikacja: 23-08-2016 11:15)