SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy edycji raportu i diagnozy - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy edycji raportu i diagnozy
Kod przedmiotu 14.2-WP-PEDT-PERD-Ć_pNadGenD9415
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów doktoranckie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Lisowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z metodyką przygotowania raportów i diagnoz w oparciu o badania empiryczne. Wyposażenie w umiejętność tworzenia prawidłowej struktury raportów, doboru adekwatnych form prezentacji wyników, tworzenia syntezy ustaleń empirycznych i formułowania dyrektyw praktycznych. 

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

1.    Raport z badań (forma prezentacji ustaleń empirycznych w projektach badawczych)
2.    Cechy dobrego raportu 
3.    Struktura raportu
4.    Executive summary (streszczenie z najważniejszymi ustaleniami i dyrektywami praktycznymi)
5.    Modele pisania raportów 
6.    Strona wizualna raportu
7.    Struktura raportów metodologicznych (niezbędne elementy i opisy procedur badawczych)
8.    Przygotowanie raportu metodologicznego
9.    Przygotowanie raportu z badań
10.    Zasady etyczne propagowania wyników badań
 

Metody kształcenia

Praca z tekstem źródłowym (raporty, diagnozy), udział w dyskusji, warsztaty (przygotowanie raportu), prezentacja 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie z oceną

Tak

Przygotowanie zadań w formie pisemnej (raportu, recenzji)

Przygotowanie raportu z badań empirycznych, napisanie recenzji raportu. Ocenie podlegać będą następujące elementy: poprawna struktura raportu (recenzji), język, rzetelność, odpowiedni układ graficzny, samodzielność wykonania pracy, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące przygotowanego raportu (recenzji).

Aktywność podczas zajęć, przygotowanie prezentacji

Merytoryczne przygotowanie, poprawny sposób wygłoszenia prezentacji, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych raportów, umiejętność odpowiedzi na pytania dotyczące prezentacji.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z pracy pisemnej (raport, recenzja 60%) i aktywności na zajęciach (40%)

Literatura podstawowa

1.    Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Poznań 
2.    Babbie E. (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 
3.    Churchill G.A. (2002), Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN Warszawa 
4.    Sułek A. (2001), Sondaż polski, przygarść rozpraw o badaniach ankietowych, IFiS PAN, Warszawa
5.    Raporty CBOS     www.cbos.pl
6.    Raport Diagnoza Społeczna    analizy.mpips.gov.pl
7.    Raport Europejski Sondaż Społeczny   www.ifispan.waw.pl
8.    Raport PISA Międzynarodowy Program Jakości Kształcenie Uczniów   www.ifispan.waw.pl/pliki/wyniki_pisa.pdf
 

Literatura uzupełniająca

1.    Creswell J. W., (2013), Projektowanie badań naukowych, Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, UJ Kraków
2.    Sztabiński F., (2011), Ocena jakości danych w badaniach surveyowych, IFiS PAN Warszawa
 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 27-07-2016 11:58)