SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z dzieckiem agresywnym |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-PWPDA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi teoretycznych podstaw zaburzeń w zachowaniu, w tym zachowań agresywnych oraz nabycie przez studentów umiejętności planowania pracy indywidualnej i grupowej z uczniami agresywnymi.
Podstawy pedagogiki ogólnej i psychologii ogólnej.
Ćwiczenia
1. Podstawy teoretyczne dotyczące zaburzeń w zachowaniu, w tym zachowań agresywnych. 2. Elementy diagnozy indywidualnej i grupowej uczniów agresywnych i autoagresywnych – modele oddziaływań. 3. Zasady prowadzenia zajęć z uczniami agresywnymi. 4. Metody, techniki i formy pracy wykorzystywane w pracy z uczniem agresywnym z wykorzystaniem umiejętności społecznych. 5. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym – Szkolny Program Przeciwdziałani Agresji – wskazania do indywidualnej pracy z ofiarą i agresorem. 6. Analiza wybranych programów do pracy z uczniem agresywnym: Porozumiewanie bez przemocy, TZA, Spójrz Inaczej.
Ćwiczenia
praca w grupach oraz praca indywidualna, dyskusja, symulacje, metoda projektu
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
1. Ocena umiejętności diagnostycznych studenta - indywidualnego przypadku ucznia agresywnego (30% oceny) 2. Ocena samodzielnie przygotowanych scenariuszy zajęć indywidualnych i grupowych do pracy z uczniem agresywnym (kryteria oceny: formułowanie adekwatnych celów zajęć, dobór odpowiednich metod i form pracy, innowacyjność oraz prowadzenie zajęć w grupie (50% oceny). Ocena aktywnego udziału w zajęciach (20% oceny)
Ocena z przedmiotu
Ocena końcowa jest wynikiem podanego wyżej algorytmu.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 10-09-2016 18:44)