SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia II |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-WFP-Psch2-W_pNadGen98ZUG |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Wychowanie fizyczne. |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego motywowania i aktywizowania uczniów, wspierania ich rozwoju oraz stwarzania środowiska sprzyjającego nauce.
Zaliczenie kursu podstawowego w I semestrze. Znajomość podstaw psychologii.
Treści wykładów:
Umiejętności społeczne konieczne w pełnieniu roli trenera, nauczyciela: podstawy komunikacji i postrzegania społecznego.
Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji – elementy psychologii rozwoju człowieka
Sytuacje trudne w przypadku zaburzeń funkcjonowania – elementy psychologii klinicznej
Elementu psychologii motywacji oraz psychologii stresu
Treści ćwiczeń/ konwersatoriów:
Komunikacja, negocjowanie i prowadzenie mediacji: zasady satysfakcjonującego porozumiewania się , podstawowe umiejętności interpersonalne nauczyciela.
Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza problemów i projektowanie środowiska sprzyjającego rozwojowi.
Przemoc i agresja – czym jest i jak jej zapobiegać.
Adekwatne spostrzeganie świata a manipulacja i i inne metody wywierania wpływu
Motywowanie i aktywizowanie. Stawianie celów i postrzeganie świata.
Wykład, praca w grupach, dyskusje, prace kontrolne, projekty
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady z przedmiotu kończą się egzaminem w formie pisemnej. Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test oraz prace pisemne i projekty wykonywane w czasie ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
Aronson E. Psychologia społeczna - serce i umysł. Zysk i S-ka Poznań 1997.
Bee H. Psychologia Rozwoju człowieka 2002
Melzer. Wprowadzenie do psychologii1999
Tomaszewski. Współczesne teorie psychologiczne 1989
Zimbardo. Psychologia i życie 2010
Ustalana i rekomendowana studentom w zależności od tematyki zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 23-09-2016 12:16)