SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Psychologia II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Psychologia II
Kod przedmiotu 14.4-WP-WFP-Psch2-W_pNadGen98ZUG
Wydział Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu
Kierunek Wychowanie fizyczne.
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2016/2017
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marzanna Farnicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 15 1 Egzamin
Ćwiczenia 15 1 15 1 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Głównym celem jest przygotowanie studentów do umiejętnego motywowania i aktywizowania uczniów, wspierania ich rozwoju oraz stwarzania środowiska sprzyjającego nauce.

 

Wymagania wstępne

Zaliczenie kursu podstawowego w I semestrze. Znajomość podstaw psychologii.

Zakres tematyczny

Treści wykładów:

  1. Umiejętności społeczne konieczne w pełnieniu roli trenera, nauczyciela: podstawy komunikacji i postrzegania społecznego.

  2. Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji – elementy psychologii rozwoju człowieka

  3. Sytuacje trudne w przypadku zaburzeń funkcjonowania – elementy psychologii klinicznej

  4. Elementu psychologii motywacji oraz psychologii stresu

Treści ćwiczeń/ konwersatoriów:

  1. Komunikacja, negocjowanie i prowadzenie mediacji: zasady satysfakcjonującego porozumiewania się , podstawowe umiejętności interpersonalne nauczyciela.

  2. Sytuacje problemowe w sytuacji edukacyjnej – analiza problemów i projektowanie środowiska sprzyjającego rozwojowi.

  3. Przemoc i agresja – czym jest i jak jej zapobiegać.

  4. Adekwatne spostrzeganie świata a manipulacja i i inne metody wywierania wpływu

  5. Motywowanie i aktywizowanie. Stawianie celów i postrzeganie świata.

 

Metody kształcenia

Wykład, praca w grupach, dyskusje, prace kontrolne, projekty

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady z przedmiotu kończą się egzaminem w formie pisemnej. Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: test oraz prace pisemne i projekty wykonywane w czasie ćwiczeń. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Aronson E. Psychologia społeczna - serce i umysł. Zysk i S-ka Poznań 1997.

  2. Bee H. Psychologia Rozwoju człowieka 2002

  3. Melzer. Wprowadzenie do psychologii1999

  4. Tomaszewski. Współczesne teorie psychologiczne 1989

  5. Zimbardo. Psychologia i życie 2010

Literatura uzupełniająca

Ustalana i rekomendowana studentom w zależności od tematyki zajęć.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 23-09-2016 12:16)