SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Logopedyczne studium przypadku |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-LOG-LSP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Logopedia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Doskonalenie umiejętności projektowania działań związanych z zadaniami zawodowymi logopedów i nauczycieli logopedów.
Typologie zaburzeń mowy. Metody diagnozy i terapii logopedycznej.
Wykład
Istota studium przypadku. Kryteria oceny pracy diagnostyczno-projektującej. Struktura pracy diagnostyczno-projektującej. Procesy opracowania studium przypadku. Przykłady studium przypadków.
Ćwiczenia
Przygotowanie do przeprowadzenia badan własnych. Ustalanie tematów, akceptacja planu pracy. Przypomnienie metod, technik i narzędzi badawczych. Sprawdzenie i korekta narzędzi badawczych. Prezentacja przypadków opracowanych przez studentów (po jednym przypadku – dyslalia, jąkanie, oligofazja, dysartria, afazja, niedosłuch, alalia, autyzm, fonacja pozakrtaniowa, opóźniony rozwój mowy).
Wykład – wykład tradycyjny, pokaz, prezentacja.
Ćwiczenia – praca z książką i materiałem źródłowym, metoda przypadków, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia – na ocenę z laboratorium składa się średnia ocena z pięciu opracowań studium przypadku.
Wykład – egzamin pisemny polegający na zaprojektowaniu procedury terapeutycznej do wylosowanych trzech przypadków logopedycznych. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego zajęcia.
Zmodyfikowane przez dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-01-2017 22:13)