SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty metodyczne: piosenka i ruch w nauczaniu języka angielskiego - course description

General information
Course name Warsztaty metodyczne: piosenka i ruch w nauczaniu języka angielskiego
Course ID 05.1-WP-WNJO-PiRwNJA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Early-stage teaching of foreign language
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Barbara Szura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Workshops - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie  kompetencji w zakresie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.

 

Scope

Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka angielskiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku angielskim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka angielskiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka.

Teaching methods

Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe,  zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  1. Ocena aktywności na zajęciach – 25 %
  2. Ocena umiejętności praktycznych – 50 %
  3. Realizacja zadania indywidualnego – 25 %

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Zarys teorii i praktyki, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2009

Brewster J., Ellis G. and Girard D., The Primary English Teacher’s Guide, Penguin 2002

Larsen-Freeman D. , Techniques and Principles In Language Teaching, Oxford University Press  2008

Hancock M., Singing Grammar Book and Audio CD: Teaching Grammar Through Songs, Cambridge University Press 2013

Further reading

Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej,

Języki Obce w Szkole, 2008

Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, Języki Obce w Szkole, 2010, 2, s. 79-81

Asher J.J. ,The Total Physical Response: Theory and Practice, Annals of the New York Academy of Sciences, 1981

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-12-2016 19:46)