SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty metodyczne: teatr i drama w nauczaniu języka angielskiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-WNJO-TiDwNJA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Wczesne nauczanie języka obcego |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Warsztaty | - | - | 20 (w tym jako e-learning) |
1,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studentów do pracy warsztatowej z zakresu działań teatralnych i dramy, które mogą być przydatne jako narzędzie służące nauczaniu języka angielskiego w grupach przedszkolnych oraz klasach 1-3. Uświadomienie studentowi możliwości, jakie niesie z sobą wykorzystanie form teatralnych i dramy w nauczaniu małych dzieci języka angielskiego.
Znajomość języka angielskiego na B1+B2
Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym oraz klasy 1-3 szkoły podstawowej z wykorzystaniem dramy i form teatralnych. Potrafi zaaranżować działania aktorskie w celu nauczania języka angielskiego w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zna różne formy i techniki teatralne do nauczania dzieci języka angielskiego. Jest w stanie przygotować i realizować zajęcia teatralne z dziećmi w celu akwizycji języka obcego.
Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni klasowej. Praca o charakterze warsztatowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Barrows, J. and Zorin James (1983). "Fifteen concise role-plays and how to use them". Forum 21:1, pp.23-27.
Bird, Allan (1972) "The use of drama in language teaching". ELT Journal 33:4, pp.290-96.
Crookall, David (1984) "The use of non-ELT simulation". ELT Journal 38:4, pp.262-273.
Dougili, John(1987) Drama Activities for Language Teaching. London: Macmillan.
Early, M. and Tarlington C. (1982) "Off stage: Informal drama in language learning". ELT Documents 113.
Ellis, Rid, 1982. Informal and formal approaches to communicative language teaching. ELT Journal36:2, pp.73-81.
Fernandez, L. and Coil, A. (1986) "Drama in the classroom". Practical Teaching 6:3, pp.18-21.
Galarcep, M.F.(1971)"Puppets in teaching English". ELT Journal 25:2, pp167-l70.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-12-2016 19:55)